דובאי בפתח תקווה: המגדל הגבוה ביותר בעיר בדרך לאישור - ל-ynet נודע כי הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה אישרה לאחרונה תוכנית להקמת מגדל משרדים ותעסוקה בן 40 קומות באזור התעשייה פארקטק שבקריית אריה, והמליצה עליה להפקדה בוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה מחוז מרכז. המגדל יתנשא לגובה של 171 מטרים בשטח של 5.2 דונם ויכלול כ-40 אלף מ"ר להשכרה. 4 קומות תת קרקעיות יהיו מיועדות לחניה, 3 הקומות הראשונות יוקצו לשימושי תעסוקה ומסחר ו-37 הקומות הנוספות יוקצו למשרדים.
התוכנית, שקודמה על ידי חברת הרציג נדל"ן ונערכה על ידי בלנדר אדריכלות ובינוי ערים, תוקם על ידי זרוע הנכסים המניבים של הקבוצה במערב העיר, ובצמוד לו תבנה עיריית פתח תקווה פארק ירוק. מדובר במיקום הסמוך לתחנת הרכבת קריית אריה ולקו המטרו העתידי. התוכנית תואמת את תוכנית המתאר שאישרה הוועדה המחוזית עבור קריית אריה, שמגדירה את המתחם כאזור תעשייה, תעסוקה ומסחר בהיקף כולל של כ-400 אלף מ"ר.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
2 צפייה בגלריה
אימבר טאואר פתח תקווה
אימבר טאואר פתח תקווה
אימבר טאואר פתח תקווה
(הדמיה: מבטים הדמיות)
הקמת המגדל, שיכונה פרויקט "אימבר טאואר", מוערכת בהשקעה של 250 מיליון שקל, כאשר בקבוצה מעריכים כי צפי ההכנסות השנתיות מהשכירות יעמוד על 21 מיליון שקל. כיום המגדל הגבוה ביותר בפתח תקווה מתנשא לגובה של 157 מטר. המגדל החדש מיועד לשכירות ארוכת טווח למגוון סוגים של חברות, והערכות הן כי בנייתו תחל בסוף שנת 2023, לאחר קבלת היתר בנייה.
2 צפייה בגלריה
אימבר טאואר פתח תקווה
אימבר טאואר פתח תקווה
אימבר טאואר פתח תקווה
(הדמיה: מבטים הדמיות)
לדברי האדריכלים, "גאומטריית המגרש המלבנית מאפשרת תכנון של מגדל צר וארוך לחזית רחוב אימבר, המייצר מוקד ויזואלי ייחודי באזור שכולו בתהליך התחדשות. עיצוב חזיתות המבנה קליל, דינמי וחדשני, ומשלב בין קירות מסך רציפות לקירות מסך משולבי קורות ומרפסות לרווחת דיירי המשרדים". בקבוצה מציינים כי הסגנון העיצובי של המגדל מושפע מהמגדלים המאפיינים את איחוד האמירויות.
הפארקטק הוא שמו העדכני של אזור התעשייה הוותיק קריית אריה. בשנים האחרונות עבר מיתוג מחדש ונחשב לאחד ממוקדי התעסוקה הגדולים בגוש דן. בחלקו הצפון מזרחי ממוקמת תחנת רכבת ישראל ובקרוב יעבור שם גם הקו האדום של הרכבת הקלה.