קבוצת שטראוס ומשפחת לימה, שותפתה בחברת הקפה Tres Coracoes (שלושת הלבבות) בברזיל, שוקלות את הנפקתה במדינה הדרום אמריקאית. בהארכת הסכם השותפות ביניהן שנחתמה אתמול לעוד 20 שנה נוסף לראשונה סעיף לפיו אם אחד השותפים ירצה להנפיק את החברה, זה מחייב גם את שאר השותפים. הסעיף מקדם אפשרות בעתיד, להפוך את החברה מפרטית לציבורית.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
סביר להניח כי אם המהלך ייצא לפועל, החברה תונפק בשווי של מיליארדי שקלים ותציף ערך רב לבעלי מניותיה. ההסכם המקורי בין קבוצת שטראוס לבין משפחת לימה, באמצעות חברת סאן מיגל, שכל אחת מהן מחזיקה ב-50% מחברת הקפה, נחתם בסוף שנת 2005, כאשר שטראוס מיזגה את עסקי הקפה שלה עם אלו של משפחת לימה לתקופה של 20 שנה עם אפשרות לחידוש אוטומטי ל-20 שנה נוספות.
1 צפייה בגלריה
קבוצת שטראוס ומשפחת לימה חתימת הסכם הארכה
קבוצת שטראוס ומשפחת לימה חתימת הסכם הארכה
טקס חתימת הארכת הסכם השותפות
(צילום: טלי קצורין )
מדובר באחת ההשקעות המוצלחות של שטראוס: Tres Coracoes היא כיום החברה מספר 1 לקפה בברזיל עם נתח שוק של 32%. את המחצית הראשונה של השנה סיימה חברת הקפה במכירות בסך 2.5 מיליארד שקל ורווח תפעולי בסך 230 מיליון שקל. לחברה 10 מפעלים בברזיל והיא מעסיקה 8,000 עובדים. בשנים האחרנות נכנסה לפעילויות נוספות: ייצור תחליב חלב משקדים וקשיו, פעילות שצומחת בברזיל, הפצת מכונות קפה וקפסולות, מיצים ועוד.
בתוכנית החומש שפרסמה השבוע שטראוס נכתב כי החברה מתכוונת להשקיע ולהרחיב את פעילותה בברזיל, בה היא רואה מנוע צמיחה. בניגוד לישראל, בברזיל העלתה שטראוס את מחירי הקפה ופעילות החברה והרווחיות רשמו השנה צמיחה. על פי הסכם השותפות המקורי, שטראוס ממנה את יו"ר החברה הברזילאית, תפקיד בו מכהן ציון בלס והמנכ"ל הוא פדרו לימה השותף.
לדברי עופרה שטראוס, "הארכת ההסכם מבטאת את שביעות הרצון מהצלחת שיתוף הפעולה בין החברות, את המחויבות וההזדמנות שאנו רואים בהמשך ההשקעה בברזיל ואת האמון והערכה בין השותפים פדרו לימה. השילוב בין הידע והמקצוענות של שתי החברות בשילוב המחוייבות של עסקים בשליטה משפחתית – הוא הנוסחה להצלחת השותפות בעבר וגם בעתיד".
כאמור ההסכם המחודש כולל מספר התאמות ביחס להסכם המקורי שמטרתן לאפשר לחברה להמשיך ולהרחיב בשנים הקרובות את תחום הקפה, ובמקביל להיכנס לתחומי פעילות סינגרטיים נוספים וכן מקדמת אפשרות בעתיד להנפיק את החברה.