עסקת המכירה של מאפיית וחנויות "לחמים" לרשת בתי הקפה לנדוור, התפוצצה. למרות הרושם שנוצר בתקשורת כי לחמים נמכרה ללנדוור, בין הצדדים התגלו חילוקי דעות.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
לנדוור, שתכננה באמצעות המיזוג להשתמש במותג לחמים להקמת רשת בייקרי חדשה לממכר לחמים ודברי מאפה, ממשיכה את תוכניותיה והשיקה לאחרונה סניף ראשון של הרשת החדשה בקניון G ראשון לציון תחת השם "ברד קלאב" (מועדון הלחם). "הרשת פועלת להרחיב את הפעילות, אך לא בכל מחיר", מסרו בלנדוור.
2 צפייה בגלריה
בית קפה לנדוור
בית קפה לנדוור
בית קפה לנדוור
(יאיר שגיא)
אם הייתה מתבצעת העסקה עם אורי שפט, המייסד והבעלים של לחמים, כוונת לנדוור הייתה להשתמש במותג ולהעביר את כל הייצור של לחמים למאפיה בבאר שבע שלא עובדת כיום במלוא כושר הייצור שלה.
ל-ynet נודע כי המחלוקת כעת בין הצדדים נבעה בין היר מהתנגדותו של שפט לדרישת לנדוור כי ילווה את הרשת עוד מספר שנים כדי לוודא שתוצאותיה של לחמים יישמרו.
2 צפייה בגלריה
אורי שפט, בעלי רשת לחמים
אורי שפט, בעלי רשת לחמים
אורי שפט, בעלי רשת לחמים
(צילום: דור מלכה)
העסקה אמורה הייתה להתבצע לפי שווי של כ-44 מיליון שקל, אולם חלק מהתמורה אינה מיידית והותנתה בעמידה בייעדי ביצוע עתידיים שנקבעו בחוזה. כלומר, אי-השגתם של אותם יעדים, פירושה פחות תשלום ללחמים ולשפט.
לחמים כוללת חמישה סניפים בתל אביב והסביבה ומאפייה שנחשבת איכותית. בנוסף, שפט הקים פעילות בארה"ב שלא הייתה כלולה בעסקה ופתח ארבעה סניפים בניו יורק, תחת השם "ברד בייקרי".
תחום הבייקרי - דברי המאפה האיכותיים, תפס תאוצה מאז הקורונה בין היתר בגלל שיותר אנשים החלו לאפות בסגרים וכי תוכניות בישול ואפייה חדשות חשפו את הציבור למגוון מאפים.
בדומה למתחרה ארקפה, לנדוור מתכוונת להקים דוכנים וחנויות לממכר קפה בקניונים ובמרכזים מסחריים. לאחרונה פורסם ב-ynet כי "מתוקה", המתחרה בלחמים, נמכרה למשקיעי חדש עדי כהן - לשעבר מנכ"ל רשת טיב טעם.
עופר קורן, מבעלי לנדוור, אמר ל-ynet כי "אנחנו לא מחכים ללחמים. החלנו כבר בפריסת של רשת הבייקרי החדשה שלנו ונמשיך בפריסת סניפים בכל הארץ באמצעות מאפיית ראשונים מבאר שבע שרכשנו ב-2019, הכוללת שטח של 5,000 מ"ר ומייצרת עבורנו את כל הלחמים והמאפים לרשת".