"המשבר בענף עמוק מאוד. נוצר ואקום אדיר שגורם לנזקים בענף לטווח הקצר וגם לטווח הארוך ברור שזה גם ישפיע על מחירי הדירות, המחירים יעלו", כך אמר היום יו"ר תדהר, גיל גבע, במסיבת עיתונאים שכינסה החברה בתל אביב.
עוד אמר גבע - "השאלה היא איך הממשלה מסתכלת על כל האירוע הזה, על התעשייה הזו. האם היא נותנת לה להתרסק? זה לא סוד שיש משבר כלכלי במדינה ומה שצריך לעשות במקרה הזה – זה להפעיל פרויקטים לאומיים ומשמעותיים. בראייה רחבה ענף הנדל"ן הוא הקטר שצריך להניע את המשק ואת המדינה כולה. הפועלים זו בעיה קשה אבל זו לא הבעיה היחידה, זה הרבה מעבר לזה עכשיו. הענף נמצא במצב שהוא צריך עירוי וזריקות אדרנלין. בשלב הבא, אם לא ייעשה כלום, הענף יצטרך דפיברולטור".
2 צפייה בגלריה
יו"ר קבוצת תדהר גיל גבע
יו"ר קבוצת תדהר גיל גבע
יו"ר קבוצת תדהר גיל גבע במסיבת העיתונאים
(צילום: אלעד גוטמן)
בהמשך דבריו התייחס גבע גם להשפעה על חברות הנדל"ן: "זה פוגע כבר עכשיו בלוחות הזמנים של חברות. זה מפרק חברות קטנות וקבלני משנה קטנים. זה פוגע ביכולת של החברות הללו לספק את המוצר". גבע הדגיש כי על אף המצב הלא פשוט בענף, תדהר עצמה, כחברה גדולה, מצליחה להתגבר על המחסור בעובדים וממשיכה לפעול ולבנות בכלל אתרי החברה. לדבריו: "תדהר מעולם לא איחרה במסירת דירות וגם כעת לא תאחר במסירתן".

10 שנים אחריות לדירה חדשה

מסיבת העיתונאים עסקה במהלך אסטרטגי משמעותי של החברה שהחליטה לצאת ביוזמה יוצאת דופן ולהעניק 10 שנים אחריות על הדירות בפרויקטים שהיא יוזמת ברחבי הארץ. מדובר במהלך משמעותי בעיקר בשל העובדה שנכון להיום חברות מחויבות בחוק להעניק אחריות לשורה של נושאים בטווח זמן של בין שנה ל-7 שנים במסגרת חוק הבדק ובמסגרת האחריות הקיימת. תדהר כעת מתחייבת להעניק אחריות רחבה יותר. ההטבה תינתן בכל הפרויקטים של החברה בהם היא מכהנת כיזמית הפרויקט, למעט פרויקטים בהם לחברה חלק קטן בשותפות במסגרת היזמות. מדובר גם בפרויקטים יזמיים רגילים וגם במסגרת התחדשות עירונית.
נציין כי בעת האחרונה חברות רבות החלו יוצאות במהלכים שיווקיים משמעותיים יותר מבעבר כדי לעודד רכישות, אולם עד כה היה מדובר בעיקר במבצעי מימון או סבסוד הלוואת קבלן. המהלך של תדהר יוצא דופן בהיבט זה. בחברה סירבו להתייחס לעלות המהלך לחברה.
"מטרת המהלך האסטרטגי היא לשנות את תפיסת הלקוחות בשוק הנדל"ן, לחדד שזה חשוב ממי קונים דירה ולבדל את תדהר כחברה המייצרת ערך משמעותי ללקוח", כך אמר מנכ"ל החברה אורי לוין במסגרת מסיבת העיתונאים, "בסקרי שוק שנערכו נמצא כי לקוחות לא מייחסים חשיבות מספקת ליזם ולקבלן המבצע, וזאת למרות שאיכות המוצר חייבת להיות גורם משמעותי ברכישת הדירה. פעמים רבות ישנן בעיות איכות, קשיים גדולים בקבלת שירות איכותי בתקופת הבדק ובתקופת האחריות וללקוח אין כתובת אחת לטיפול, בעיקר במקרים בהם הקבלן אינו היזם".
2 צפייה בגלריה
הדמיית פרויקט זכרון ויצמן קבוצת תדהר "אחריות ל-10 שנים"
הדמיית פרויקט זכרון ויצמן קבוצת תדהר "אחריות ל-10 שנים"
הדמיית פרויקט זכרון ויצמן של קבוצת תדהר "אחריות ל-10 שנים"
(הדמיה: 3Dvision)
אנשי החברה ציינו במסיבת העיתונאים כי רשימה מלאה של כל הפרויקטים הרלוונטיים שיזכו לאחריות המורחבת כמו גם פירוט מה כוללת האחריות בדיוק נמצאים באתר החברה. (לחלקים שונים במפרט משך זמן שונה ויש נושאים שאינם נכללים באחריות זו א"ח).
גבע, יו"ר הקבוצה, התייחס גם הוא לסוגיית האחריות והוסיף: "30 שנה של מיקוד ביצירת ערך ללקוחותינו הביאו אותנו פעם אחר פעם לניפוץ פרדיגמות ולקביעת סטנדרטים חדשים בענף. אחריות תדהר ל-10 שנים - מרימה שוב את הרף ומקבעת סטנדרט חדש".