חברת האבטחה הוותיקה "שחף אבטחה 1989", המעסיקה כ-1,100 עובדים, צברה חוב של כ-60 מיליון שקל וביקשה את הגנת בית המשפט. בעל המניות בחברה הוא איש העסקים סמי חיו. החברה ביקשה באמצעות עו"ד חובב ביטון להוציא לה צו פתיחת הליכים ולפעול לשיקומה. הבקשה הוגשה גם על ידי חברת שחף אבטחה-אחזקות. ואכן, היום (חמישי) בית המשפט המחוזי בחיפה הוציא צו הקפאת הליכים לחברה, ואף מינה לה שני נאמנים, עוה"ד אמיר פלמר ואלונה בומגרטן. המטרה היא לאפשר שיקום של החברה והבטחת מקום עבודה.
השופטת בטינה טאובר קבעה כי הנאמנים ימשיכו ויפעילו את החברות. השופטת אף נתנה אישור להסכמות אליהן הגיעו הצדדיים - לאחר שהבנקים התגייסו למהלך - לתשלום משכורות העובדים כבר מחר. לחברה יש מספר נושים מהמערכת הבנקאית, ובהם בנק הפועלים, בנק דיסקונט, בנק המזרחי טפחות והבנק הבינלאומי, שמיוצג על ידי עוה"ד אריה ואסף שמרת.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לפודקאסט הכלכלי היומי "כסף חדש" ב-ynet radio
1 צפייה בגלריה
מאבטח, אילוסטרציה
מאבטח, אילוסטרציה
מאבטח, אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
חברת "שחף אבטחה" היא חברה ותיקה ומוכרת בתחום, המספקת שירותי אבטחה לגופים מוסדיים וגופים גדולים במשק. החברה מציינת בבקשה שהגישה לבית המשפט המחוזי בחיפה כי היא מספקת שירותי אבטחה לגופים גדולים כגון: דואר ישראל, חברת החשמל, רכבת ישראל, אגד קניונים ורשתות שיווק. כאמור, החברה מעסיקה כ-1,100 עובדים המיוצגים על ידי עו"ד ליזה חדש, רובם מאבטחים בעלי הכשרה ורישיון מתאים להחזקת כלי נשק. משרדי ההנהלה של החברה נמצאים בחיפה ולקבוצת החברות עוד 5 סניפים בערים עפולה, רמת גן, נתניה, ירושלים ובאר שבע.
החברה ציינה בפני בית המשפט כי "מטרתו של ההליך הינו שיקום הפעילות העסקית, שייסלל עם אישור תוכנית שיקום מתאימה, יאפשר שימור מקומות פרנסה ועבודה של מעלה מ- 1,000 עובדים".
החברה טוענת כי מתן צו פתיחת הליכים מיידי במסלול הפעלה ושיקום, לרבות מינוי נאמן זמני-מפעיל, יבטיח המשך מתן שירותי אבטחה חיוניים וקריטיים ללקוחות החברה. השופטת בטינה טאובר נעתרה לבקשת החברה והוציאה אתמול (רביעי) צו ארעי לפיו יעוכבו הליכים משפטיים כנגד החברה. כמו כן הוציאה השופטת צו האוסר על ביצוע פעולות בנכסי החברות. דיון נקבע כבר להיום.
מהבקשה עולה כי מקור היקלעה של הפעילות העסקית למצוקה הכלכלית החריפה שהובילה לנקיטת ההליך בבית משפט, "נעוץ בירידה חדה בפעילותה העסקית כתוצאה מפרוץ מגפת הקורונה 03/20 שלוותה בסגרים רבים במשק, סגירת קניונים, תמחור מכרזים של גופים מוסדיים תחת הנחות עבודה שהתבררו כשגויות נוכח עלייה משמעותית בהוצאות, לרבות התייקרויות בשכר עבודה שנובע מצווי הרחבה, ועלייה משמעותית בהוצאות תקורה ושוטפות שלמעשה שחקו עד דק את רווחיות החברה לרבות עלייה משמעותית בהוצאות ריבית שלמעשה שחקו את יכולת החברה לייצר תזרים פנוי לכיסוי התחייבויותיה של החברה".
בין השאר נטען כי הסגרים שהוטלו בשנים 2020-2021 פגעו קשות בהכנסות החברה. "די להיווכח בצניחה במחזור הפעילות העסקית אשר בשנת 2019 עמד ע"ס 204 מלש"ח ואשר צנח לסך של 168 מלש"ח בשנת 2020".
מהבקשה עולה כי החברה נוסדה בשנת 1989 ויש במסגרתה יחידת סיור עילית באמצעות אופנועים הנותנת מענה ותגובה מהירים לאירועי בטחון. כמו כן, לחברה מוקד שחף הפועל ברציפות משנת 1993 ומשרת אלפי לקוחות ביניהם נמנים מוסדות ממשלתיים, עיריות, מוסדות ציבוריים, מפעלים, בתי עסק ובתי אב רבים. המוקד פעיל 24 שעות ביממה. לחברה גם צוות סיירים תומכי קריאות המוקד ועוד. כמו כן עולה כי מאוחסן בכספות החברה 907 כלי נשק. חובות החברה הן למערכת הבנקאית, רשויות וספקים.
עו"ד ליזה חדש, שמייצגת את עובדי החברה ואת ההסתדרות הלאומית, שהיא הארגון היציג של העובדים בשחף אבטחה, מסרה: "אנו מברכים על ההתגייסות של המערכת הבנקאית לתשלום שכר העבודה לחודש מאי, שיתבצע מחר בבוקר. העובדים רתומים לתהליך לטובת הפעלת החברה ושימור מקומות פרנסה של מעל 1,000 עובדים".
פורסם לראשונה: 07:14, 08.06.23