סניף ראשון בתל אביב של רשת המזון הבינלאומית "קרפור" יפתח בכיכר דיזינגוף, במקום הסניף הוותיק של מגה בעיר. מי שיעבור ליד הסניף יגלה כי השלט "מגה בעיר" הוסר ובמקומו מתנוסס שלט חדש עם השם "סופר" בלבד. בנוסף, עבר הסניף הוותיק שיפוץ מסיבי והוא מהסניפים העירוניים הראשונים שזכו לעיצוב מחדש.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
יחד עם זאת, החלפת השם לא תהיה מיידית. מהסניף נמסר כי שמו יוחלף ל"קרפור", רק כאשר יגיעו לישראל מוצרי הרשת הצרפתית.
2 צפייה בגלריה
סניף של קרפור
סניף של קרפור
סניף של קרפור
(צילום: רויטרס)
אלקטרה, חברת האם של רשת יינות ביתן-מגה, שואפת לייבא מגוון של 10,000 מוצרים, מזון ומוצרי צריכה מהרשת הצרפתית, אלא שהתהליך "הגיור" של מוצרי המזון מורכב, הן בהיבט של הבירוקרטיה ומכסים והן בהיבטי כשרות.
המפעלים המייצרים עבור קרפור בחו"ל יצטרכו לאשר ולבצע הקצאת קו מיוחד למוצרים כשרים לאחר אישור הרבנות. כעת הרשת מנסה להגיע להסכם עם הרבנות לשימוש ברבנים מחו"ל, שעלותם מופחתת. כמו כן, יש מוצרים שיצטרכו גם את אישורי משרד הבריאות - הרגולטור של מזון מיובא.
משלחת של נציגי קרפור וראשי אלקטרה נועדה לפני כחודש עם שרת הכלכלה, אורנה ברביבאי, ועם משרד האוצר בבקשה לעזרה בהאצת הפחתת מיסים על מוצרים מיובאים ובבירוקרטיה המקומית. הערכה כעת היא שהזמן שימשך לצורך יבוא מלוא המגוון יקח לפחות חצי שנה ואולי יותר.

אלקטרה בונה על ישראלים דוברי צרפתית

סניף כיכר דיזינגוף הוא בין הסניפים הראשונים שיוסבו משום מקומו הפופולרי. במקביל, הרשת מתכננת סניפי ענק בשטח אלפי מ"ר כל אחד, כשהוחלט להתמקד בהתחלה דווקא בפריפרייה, בין היתר בשל שיקולי עלות וזמינות שטחים לסניפי ענק.
2 צפייה בגלריה
סניף "מגה בעיר" לשעבר שיוסב לסניף קרפור הראשון בארץ. כיכר דיזינגוף, תל אביב
סניף "מגה בעיר" לשעבר שיוסב לסניף קרפור הראשון בארץ. כיכר דיזינגוף, תל אביב
סניף "מגה בעיר" לשעבר שיוסב לסניף קרפור הראשון בארץ. כיכר דיזינגוף, תל אביב
(צילום: טל שחר)
גורם באלקטרה אמר ל-ynet ול"ממון" כי ההערכה היא שקהל ישראלי דובר צרפתית מהבית יחוש סנטימנט לרשת שמקורה בצרפת.
רוב הסניפים הגדולים יפתחו במבנים חדשים שיישכרו במיוחד. לדוגמה, חברת ארי נדל"ן (ארנה) שבבעלות אנשי הנדל"ן צחי אבו וג'קי בן זקן, הודיע לאחרונה כי סיכמה על פתיחת סניף של הרשת, במתחם המסחרי שתקים בסמוך לתחנת הרכבת בעיר, אלא שבנייתו תושלם רק בשנת 2024.
גם בבאר שבע יפתח סניף במתחם חדש ונבדקת האפשרות לפתוח במתחם יס פלנט בעיר, אך לא נחתם עדיין דבר. כפר סבא לעומת זאת, תהיה בין הראשונים שתזכה לסניף קרפור שיוסב על בסיס סניף ותיק של יינות ביתן (לשעבר "יד יצחק") באזור התעשייה של העיר. התכנון הוא לפתוח במהלך ארבע השנים הקרובות למעלה מ-10 סניפים גדולים.
לצורך הפעלת הזכיון לקרפור בישראל, אלקטרה נדרשת לבצע השקעות כבדות בשיפוץ סניפים קיימים ובבניית סניפים חדשים. הסכום הנדרש לכך להערכת החברה עומד על כ-450 מיליון שקל, אולם בענף צופים כי הסכום יגיע עד 700 מיליון שקל.
קרפור מפעילה את רשת המרכולים הגדולה באירופה עם כ-14 אלף סניפים ביותר מ-40 מדינות ומחזור מכירות של 81.2 מיליארד אירו. היא נחשבת הקמעונאית הבינלאומית הגדולה ביותר שנכנסה עד היום לישראל ולדברי אלקטרה, היא "תחולל מהפך במפת התחרות המקומית".