במסגרת ההודעה על הקמת ממשלת חירום היום (רביעי), נקבע כי כלל המינויים הבכירים יוארכו אוטומטית במהלך תקופת המלחמה, וביניהם גם המינוי של נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון. מבנק ישראל נמסר כי "ירון מאשר שלנוכח מצב החירום ואתגרי הכלכלה הישראלית בשעה קשה זו, הוא מקבל על עצמו את הבקשה כי יאריך את כהונתו, לפחות, עד תום תקופת החירום".
ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ הודיעו על הקמת ממשלת חירום, שבה יכהנו 5 חברי מפלגתו של גנץ כ"שרים ללא תיק" למשך תקופת המלחמה. גנץ יהיה חבר בקבינט מלחמה יחד עם גלנט ונתניהו, איזנקוט ודרמר ישמשו כמשקיפים. השניים שומרים מקום גם ללפיד, אם יחליט להצטרף. בין השאר הוחלט בהסכם כי "במהלך תקופת המלחמה לא יקודמו הצעות חוק או החלטות ממשלה שאינן נוגעות לניהול המלחמה".
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו, האזינו לפודקאסט הכלכלי היומי "כסף חדש", וסמנו "כלכלה" בהתראות אפליקציית ynet
1 צפייה בגלריה
 נגיד בנק ישראל פרופ' אמיר ירון
 נגיד בנק ישראל פרופ' אמיר ירון
נגיד בנק ישראל פרופ' אמיר ירון
(צילום: שלו שלום)
גורם כלכלי ממשלתי אמר הערב כי הארכת כהונתו של הנגיד זמנית מגבירה את הסיכויים שכהונתו של פרופ' ירון תוארך. בעבר העריך אותו גורם כי קיימת אפשרות שכהונת הנגיד תוארך, אם הדבר יהיה על דעתו, לא לקדנציה שלמה של חמש שנים אלא לשנתיים או לשלוש שנים.
במקביל, ההסכם להקמת ממשלת האחדות ימנע בחודשים הקרובים גם את הדחתם של מנהלת רשות החברות הממשלתיות, מיכל רוזנבוים, של יו"ר הדואר, מישאל וקנין, מנכ"ל הרכבת, מיכאל מייקסנר, ושל בכירים אחרים שחברי ממשלה ניסו להדיח בעת האחרונה.
כזכור, אחרי החגים הייתה צפויה ההחלטה בנוגע להמשך כהונתו של הנגיד, אמיר ירון, שמסיים את הקדנציה הראשונה שלו בדצמבר השנה. נתניהו נפגש עם ירון לפני כחודש בנוגע להמשך כהונתו, והשניים סיכמו כי יקבלו החלטה בנושא בסוף חגי תשרי. פגישה נוספת בין השניים נקבעה ב-15 באוקטובר, פגישה שככל הנראה התייתרה לפי שעה.
מבנק ישראל נמסר לאחר הפגישה בחודש שעבר כי "הנגיד ירון חזר וביקש מראש הממשלה, ערב ראש השנה, להוביל להסכמה ציבורית רחבה בנוגע לרפורמה כדי לשמור ואף לקדם את עוצמות הכלכלה".
בחודש שעבר, אחרי ההודעה כי הריבית במשק תישאר 4.75%, נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון התראיין ב"כסף חדש", הפודקאסט הכלכלי של ynet, והבהיר על רקע הפרסומים וההערכות שרה"מ לא יציע לו להאריך את כהונתו בתפקיד, כי "אני מתכוון להקדיש את החגים להחלטה על המשך דרכי. יש עדיין מספר רב של אתגרים וכמובן גם את השינויים החוקתיים ברקע, אך בתחום שלנו של האינפלציה ויוקר המחייה - המלאכה לא תמה".
לפי מקורבים לראש הממשלה, אם ירון היה אומר שהוא מעוניין להמשיך לכהונה שנייה, נתניהו התכוון לשקול את העניין. אם ירון היה אומר שהוא לא מעוניין - נתניהו היה מתחיל לקדם את מינויו של הכלכלן פרופ' אפרים (אפי) בנמלך, שהגיע לישראל בספטמבר כדי להפגש עם מקורבים לראש הממשלה והסכים לקבל את המינוי אם אכן יוצע לו רשמית.