אלף שקל לאדם - זה מה שמחלקים 200 העסקים החברים בפורום העסקים לתושבי עוטף עזה. מדובר בגיפטקארד תו הזהב שנועד להצטיידות מהירה עבור אלה שביתם חרב או שנאלצו להתפנות ממנו בחוסר כל. גם אם מדובר במשפחה - כל חבר בה יקבל אלף שקל, ללא הגבלה, שאותו יוכל לממש במעל 100 הרשתות הכלולות בתו, וכן באונליין דרך אתר טרמינל X ליישובים מרוחקים. קנייה דרך האתר מאפשרת הצטיידות בעיקר בביגוד בעוד שקנייה בגיפטקארד מאפשרת הצטיידות גם במזון.
לשם כך, יש למלא בטופס שם מלא, ת.ז, מספר נפשות במשפחה, יישוב מגורים ומספר טלפון ולדלוח את הפרטים למייל: forumasakim23@gmail.com ולא לכתובת של מרכזי ביג שהופצה בקבוצות וואטסאפ רבות, למרות שגם היא כתובת מייל אמיתית ולא מלכודת.
1 צפייה בגלריה
הסיוע של פורום העסקים לתושבי עוטף עזה
הסיוע של פורום העסקים לתושבי עוטף עזה
הסיוע של פורום העסקים לתושבי עוטף עזה
מנכ"ל מרכזי ביג, חי גאליס, אחד ממובילי המהלך, אמר ל-ynet: "ניסחנו כרגע הודעה מסודרת כי אנשים החלו לנסח הודעות בעצמם (מה שעורר חשד שמדובר בפייק מ.ק). עד כה עבדנו דרך המועצות, הרכזים, ובתי המלון. הגענו ליותר מ-50% מתושבי העוטף ואנחנו רוצים להגיע לכולם. אני צריך שם מלא, טלפון ויישוב מגורים כדי להפיץ את הגיפטקארד ישר לטלפון".
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו, האזינו לפודקאסט הכלכלי היומי "כסף חדש", וסמנו "כלכלה" בהתראות אפליקציית ynet
עוד הוסיף כי "המדינה אמרה שתעניק אלף שקל לאדם, אבל היא לוקחת את הזמן עד שתפיץ טופס ועד שימלאו אותו, ואלוהים יודע מתי התושבים יקבלו את הסיוע. המדינה גם הגבילה ל-5,000 שקל למשפחה, אנחנו לא מגבילים. זה אלף שקל לאדם. אנחנו עשינו זאת בכינון ישיר, בזמן אפס הגענו ל-8,129 תושבים שכבר קיבלו אלף שקל לאדם ישר לתוך הטלפון שלהם, והם כבר יכולים להשתמש בכסף.
"כדי להגיע לעוד 50% הפצנו את הדבר הזה, כדי שאנשים יגיעו אלינו ביתר קלות ולא יחששו שזה זיוף או הודעת פייק. אנחנו מקווים שעד סוף שבוע נגיע לקרוב ל-100% מתושבי העוטף שיקבלו את העזרה שפורום העסקים רצה לתת".
ומה זה אומר קנייה דרך טרמינל X? "קנינו את תו הזהב של שופרסל במחיר עלות. לגבי טרמינל X, זאת זרוע של פורום העסקים כדי לפתור בעיה שעלתה - למשל קבוצת תושבים מיישוב ארז שהתפנו למצפה רמון. אין שם חנויות. לכן פתחנו לכל תושב יוזר עם תקציב לפי מספר האנשים במשפחה. הם ביצעו הזמנה בטרמינל X ולמחרת קיבלו את הבגדים הביתה.
"בטרמינל X זה רק בגדים, ולא אוכל, אבל זה בעיקר מה שאנשים צריכים. בחרנו לעזור לתושבי העוטף שיצאו בחיפזון מהתופת. בחלק מהמקרים הבית נשרף, בחלקם נהרס, וחלק היו צריכים לצאת במהירות והגיעו למלונות בלי כלום. אין להם בגדים להחלפה, והם רוצים ללכת לחנות בצורה מכובדת ולקנות את הג'ינס שהם רוצים, וכן גרביים ותחתונים".
גאליס כתב בפוסט בפייסבוק: "זוהי רק יריית הפתיחה שלנו. בתוך יומיים וחצי חילקנו ל-8,129 תושבים, ותוך כמה ימים נגיע לכל תושב. אם יש מישהו שלא הגענו אליו, אנחנו פה, זמינים ושמחים להושיט עזרה מיידית. ומה שבטוח זה שלא נעצור בזה.
"הקהילה העסקית המובילה של ישראל, פורום העסקים, תהיה שם בכל הכוח לצידם של תושבי העוטף, על מנת לחזור ולשקם, לקום מחדש ולהבריא את מדינת ישראל מאירוע נוראי. מדינת ישראל מורכבת מאוכלוסיה נדירה, אוהבת, תומכת, כולנו רואים את זה השבוע באקסטרים. זה לא קיים בעולם. את הרוח שלנו אף אחד לא יכול לנצח! עם ישראל חי".
בפורום העסקים הודיעו לחבריו כי "גויסו כמעט 30 מיליון שקל. צוות התרומות קיבל פניות רבות. בדיון שערכה כרגע ועדת התרומות בראשות גיל אגמון, הוקצו 10 מיליון שקל למתן מענק עזרה ראשונה כספי לאנשי ישובי העוטף ולמפוני שדרות ואופקים באמצעות תלושים שישמשו אותם לרכישת ציוד ומזון.
"הם יוכלו לבחור מה שהם רוצים לרכוש כאנשים עצמאיים - לדעתנו הדבר המכבד ביותר למה שהם צריכים כעת. חי גאליס מרכז את מבצע חלוקת התלושים ישירות למשפחות, דרך רכזי הישובים וראשי הערים. אנו מודעים לכך שיש בקשות רבות נוספות, אך כעת זו הדרך שנבחרה, ואם יהיה שינוי נעדכן".