קיבוץ עלומים בעוטף עזה, המגדל תפוחי האדמה בשותפות עם סנפרוסט שבבעלות תנובה, נכנס לתחום הייצור ומקים בהשקעה של כ-20 מיליון שקל מפעל לייצור תפוחי אדמה מצוננים מזנים משובחים שמגדל הקיבוץ, וירקות שורש נוספים כמו בטטה וגזר לבישול, אפייה וטיגון שתשווק סנפרוסט תחת המותג שלה.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
לתנובה ניתנה אופציה לרכישת השליטה במפעל, והיא פועלת למימושה כחלק מהמדיניות להרחיב לצד מוצרי החלב את עסקי המזון שלה שכוללים את סנפרוסט, מעדנות, מאמא עוף, אוליביה, אדום אדום ודגים קפואים. לאחרונה גם החלה לשווק ארוחות מוכנות ולייבא את מיטלס, תחליף בשר בריטי.
1 צפייה בגלריה
תפוחי אדמה - דזירה
תפוחי אדמה - דזירה
תפוחי אדמה בשדה
(צילום: הדוד משה)
כיום תופסים עסקי המזון של תנובה 23% ממכירותיה. מדובר בכניסה ראשונה של סנפרוסט לקטגוריית תפוחי האדמה והצ'יפס המצוננים, שלמעשה פותחת חזית מול יצרניות הצ'יפס הקפוא. המוצר יגיע קלוף וחתוך בצורות שונות, ויתרונו לצרכן יהיה באורך חיי המדף שלו, השמירה על ערכי תזונה גבוהים יחסית למוצר קפוא והנוחות בשימוש. הניגוד למוצרי צ'יפס קפואים אחרים, תפוחי האדמה המצוננים בריאים יותר כי הם משווקים לצרכן ללא הליך טיגון במפעל.
בעבר הרחוק הייתה תנובה שותפה במפעל תופאפ לייצור צ'יפס קפוא. מאוחר יותר יצאה מהשותפות, ובעלי תופאפ נכנסו לשותפות במפעל תפוגן. סנפרוסט פועלת תחת חטיבת המזון של תנובה בראשות אלי בן-לולו, עם נתח שוק של 67%. מחזור המכירות השנתי שלה מסתכם בכ-250 מיליון שקל.