1 צפייה בגלריה
העמסת תכולת דירה
העמסת תכולת דירה
אילוסטרציה
(צילום: Shutterstock)
בית משפט השלום בתל אביב קבע לאחרונה שהחברה הקבלנית "נאות מזרחי" תפצה ב-102 אלף שקל רוכשת דירה שתבעה אותה בגין ליקויים בנכס.
הרוכשת טענה בתביעה שב-2015 הגיעה למשרדי החברה והתעניינה ברכישת דירה. לבסוף היא קנתה דירה שהייתה רשומה על שם הבת של בעלי החברה, וזו נמסרה לה ביולי אותה שנה. לדבריה, היא פנתה לחברה כמה פעמים בגין ליקויי הבנייה אך רובם המכריע לא תוקנו. לדבריה היא נענתה באדישות ובזלזול, ולכל היותר זכתה לתיקונים מינוריים שלא פתרו את הבעיות מיסודן.
עו"ד משה ימיןעו"ד משה ימיןצילום: רינטון
החברה טענה מצידה שהתובעת קיבלה דירת יד שנייה שלא נרכשה ממנה. לדבריה, הבניין והדירה קיבלו טופס 4 ב-2014 ותקופת האחריות ככל שהייתה כזו הסתיימה זה מכבר. היא הוסיפה שההגנות לקונה מקבלן אינן חלות על הרוכשת ואין לחייב קבלן בתיקון דירה שנרכשה כיד שנייה כאשר מחירה גילם את מצבה בפועל. עוד טענה שהרוכשת הצהירה במסגרת הסכם המכר שאין לה כל טענות ביחס לנכס ושהיא מוותרת על כל טענת אי התאמה ביחס לדירה ולבניין.
אבל השופט אביים ברקאי קבע שהרוכשת זכאית לפיצוי וציין שהחברה היא זו שגרמה לתובעת לרכוש בסופו של דבר דירה "יד שניה". הוא הזכיר שהסכם המכר שבין הרוכשת לבין בתו של בעלי החברה כלל המחאת זכויות הבת כלפי החברה הקבלנית. מכאן שממילא קיימת לתובעת זכות לדרוש קבלת הדירה ללא ליקויים.
"על הנתבעת לצפות לשאת בתשלום הליקויים והנזקים בדירה כל תקופת האחריות והבדק גם במצב בו הדירה נמכרה לרוכש שלישי", הבהיר השופט והדגיש כי מכירת הדירה לרוכש "יד שניה" אינה פוטרת את הקבלן מאחריות לטיבה ולליקויים שבה.
עוד כתב השופט כי האינטרס הציבורי מחייב את הקבלן לשאת באחריות ולפצות את הרוכש בגין הנזקים והליקויים שנתגלו בנכס בתקופת האחריות, גם אם מדובר ברוכש יד שנייה או שלישית. בהתאם לחוות דעת מומחה מטעם בית המשפט שאמד את עלות התיקונים, חייב השופט את החברה לשלם לרוכשת 102,141 שקל בתוספת הוצאות ושכר טרחת עו"ד בסך 10,000 שקל.
• לקריאת פסק הדין המלא – לחצו כאן • הכתבה בשיתוף אתר המשפט הישראלי פסקדין • ב"כ התובעת: עו"ד יעקב גנים • ב"כ הנתבעת: עו"ד יגל פדידה • עו"ד משה ימין עוסק בדיני מקרקעין • הכותב לא ייצג בתיק • ynet הוא שותף באתר פסקדין