השקל נחלש היום בצהריים (שני) במסחר הרציף בשיעורים משמעותיים מול כל המטבעות הזרים, ואנליסטים מעריכים כי הסיבה היא מרוץ החקיקה בכנסת והתרחקות כנראה לפי שעה מפשרה בנושא המהפכה המשפטית. זאת, כאשר בעולם הדולר נחלש מאוד עקב משבר הבנקים בארה"ב, אולם בישראל השקל נחלש מולו בשיעור ניכר.
שער הדולר חצה הבוקר במסחר הרציף בארץ את רף 3.63 שקלים לאחר שעלה ביותר מאחוז. ושערו היציג נקבע על 3.626 שקלים. היחלשות השקל מול האירו כבר הגיעה הבוקר לכ-2% ושערו אף טיפס כבר עד כמעט ל-3.88 שקלים. שערו היציג נקבע על 3.875 שקלים.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
2 צפייה בגלריה
דולרים ושקלים
דולרים ושקלים
דולר שקל
(צילום: Shutterstock)

בשל משבר קריסת הבנקים בארה"ב קיימת הערכה שהריבית בארה"ב לא תעלה בשבוע הבא כפי שחזו קודם לכן: "לנוכח הלחץ על מערכת הבנקאות, אנו כבר לא מצפים שוועדת השוק החופשי של הפד תודיע על העלאת ריבית בפגישה הבאה שלה, ב-22 במרץ", כתב בסקירה מעודכנת כלכלן גולדמן זאקס ג'אן האטסיוס (Jan Hatzius).
ייתכן שהדבר יבוא לידי ביטוי גם בהחלטת הריבית הבאה בישראל בתחילת אפריל, כאשר התחזיות של רוב הבנקים ובתי ההשקעות כעת לגבי ישראל הן לעליה מתונה יותר של רבע אחוז ואולי אפילו לעצירת עליית הריבית באופן זמני.
2 צפייה בגלריה
סיליקון ואלי בנק SVB
סיליקון ואלי בנק SVB
סיליקון ואלי בנק SVB
(צילום: JUSTIN SULLIVAN / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP))
ביום רביעי השבוע תפרסם הלשכה המרכזית את נתוני מדד המחירים לצרכן לחודש פברואר והתחזיות הן לפי שעה לעליה מתונה יחסית. עם זאת ההתייקרויות של היבוא לארץ עשויות להשפיע על מדד חודש מארס בעליה גבוהה מהחזוי, כאשר מדד חודש אפריל הוא בקביעות, עקב נסיבות עונתיות, מהגבוהים בשנה.
מדד גבוה מהחזוי לחודש פברואר שיפורסם מחרתיים עלול להביא לעליה נוספת בריבית בנק ישראל שעליה יוחלט ב-3 באפריל, יומיים לפני ליל הסדר. התקציב וחוק ההסדרים צפויים להיות מאושרho בקריאה ראשונה בסוף השבוע הבא, ב-23 בחודש.
פורסם לראשונה: 08:27, 13.03.23