אמזון מציינת היום (ג') ומחר את חג הקניות שהמציאה: אמזון פריים. מדובר במבצעים רחבי היקף לחברי המועדון שלה - אמזון פריים - אליו ניתן להירשם בחינם לחודש אחד.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו, האזינו לפודקאסט הכלכלי היומי "כסף חדש", וסמנו "כלכלה" בהתראות אפליקציית ynet
האם כדאי להתחיל לחפור באתרים השנה? ובכן, המחירים בארץ עלו בשנה האחרונה ובארה"ב ובאירופה הם כרגיל לרוב נמוכים יותר, אבל שימו לב: גם באתרי אמזון ארה"ב, בריטניה, גרמניה, צרפת, איטליה וספרד - חלו התייקרויות. בנוסף, שערי המטבע עלו.
3 צפייה בגלריה
אמזון
אמזון
אמזון
(צילום: AP)
חלק גדול מהמוצרים הנמכרים באמזון ארה"ב נשלחים לארץ בחינם בקנייה מעל 49 דולר - שילוח ללא עלות עד הבית עם שליח. למרות זאת, יש מוצרים רבים אחרים שנשלחים לארץ לא בחינם, אלא בעלות משלוח גבוהה ואף גבוהה מערך המוצר לעיתים, ויש אחרים שלא נשלחים כלל לארץ ומצריכים שימוש בחברת שילוח שמחזיקה כתובת בארה"ב אליה יישלח המוצר ומשם - לארץ.
שילוח כזה טוב רק במקרה של מבצעים מאוד עמוקים, למשל על מוצרי אמזון כמו קינדל או מוצרים שנמכרים בארץ וגם עם שילוח הם עדיין זולים יותר דרך אמזון.
איך קונים במחירי מבצע? ניתן להירשם למינוי פריים לחודש חינם. ואחרי כן לבטל את המינוי. המינוי לא תקף בכל אתרי אמזון - כלומר, אם רכשתם פריים בארה"ב ואתם רוצים לקנות גם באמזוו בריטניה, תצטרכו להירשם גם שם.
מנוי פריים באמזון ארה"ב נמכר ב-14.99 דולר לחודש או 139 דולר לשנה. אל תשכחו לבטל את המינוי כעבור חודש או להשאיר אותו, אם זה מתאים לכם (למרות שעיקר ההטבות שהוא מקנה רלוונטיות לארה"ב). קחו בחשבון שלא תקבלו חודש חינם בפריים של השנה הבאה עם אותו שם משתמש.

לפני שנתחיל בהמלצות קבלו כמה טיפים:

  • שלמו בדולרים כדי למנוע שער המרה מופקע.
  • השוו מחירים לארץ על ידי חיפוש שמי של המוצר או חיפוש לפי תמונה. ראיתם מוצר בחנות בארץ ומחירו נראה לכם גבוה? צלמו, פיתחו את הגלריה –> שיתוף -> חפשו תמונה זאת בגוגל –> ואולי תמצאו את הפריט שצילמתם באמזון במחיר נמוך.
  • אל תפותו על ידי אחוזי הנחה גבוהים, תמיד תשוו מחירים.
  • אמזון היא "מרקט פלייס". יש בה מוכרים רבים. יחד עם זאת, מדובר בקנייה בטוחה ביותר. אם אתם לא סומכים על המלצות קונים: מוצרים שמסומנים על ידי אמזון כ"בחירת אמזון" בטוחים יותר לקנייה מבחינת איכות והמלצות.
  • אל תקנו מוצרי חשמל שהמתח שלהם שונה מ-110V.
  • יש תקלת חישוב מיסים באמזון. לכן, כשאתם ממלאים סל ביותר מ-75 דולר וצריכים לשלם עליו מע"מ, הוסיפו לסל עוד מוצר קטן וזול וזה יתקן את התקלה.

מה לקנות?

בובות ברבי - הלהיט הוותיק תודלק בסרט החדש ויש מגוון לא גדול של בובות ברבי במחירים טובים ממחירי ישראל (אם כי לא תמיד) ובשילוח חינם. לדוגמא: ברבי וערכת גינון ב-29.5 שקל לעומת 84.7 שקל. בשילוח חינם לארץ בקנייה מעל 49 דולר, או ברבי רופאה בתינוקיה עם סטטוסקופ ועגלה רפואית עם שני תינוקות ואביזרים ב-39.3 שקל ומשלוח חינם במקום 85 שקל בלי מבצע, כל זאת לעומת 127.92 שקל מחיר מבצע באתר סטימצקי בארץ.
3 צפייה בגלריה
ברבי באמזון
ברבי באמזון
ברבי באמזון
(צילום מסך)
המחיר הרגיל בארץ הוא למרבה התדהמה 159.9 שקל באתר זה. כלומר, יש פה פער של 88% ממחיר ישראל ביום רגיל ופער של 225% לעומת ישראל בימי המבצע.
עוד לילדים: טאבלט ATMPC שבעה אינץ' ב-163 שקל עם משלוח חינם; ערכת צעצועים מוטסוריים לתינוקות ב-32 דולר וקופון הנחה של 10% (תמיד תלחצו על הקופון, ההנחה תתווסף למבצע הפריים ותחושב ביציאה): 106.5 שקל לארבעה צעצועים.
בקבוצת רעות תקני לי בפייסבוק ובטלגרם ממליצים על ערכת הלבנת שיניים CREST רמת הלבנה 20, 44 פסי הלבנה, ב-111 שקל. לשם השוואה באייהרב מצאנו ערכת הלבנה דומה (אך לא זהה) עם חצי ממספר פסי ההלבנה ביותר מפי שניים מחיר.
3 צפייה בגלריה
ברבי בסטימצקי
ברבי בסטימצקי
הרבה יותר יקרה, למרות ה"מבצע". ברבי בסטימצקי
(צילום מסך)
בקבוצת המלצות הקנייה AliBuy בפייסבוק מצאנו המלצה על כונן SSD פנימי WD BLACK SN850X 4TB. מחירו בארץ: כ-2,500 שקל. באמזון: כ-1,265 שקל, כולל מיסים.
עוד המלצה של הקבוצה: מקציף חלב Ariete 2878 בצבע מנטה. הפעם באמזון ספרד. מחיר כולל משלוח: כ-208 שקל בלבד. בארץ באלקטרו גל הוא נמכר ב-499 שקל.
זוג בקבוקי קונטיגו אשלנד צ'יל 2.0 ב-111 שקל. בארץ מוכרים בקבוק אחד ב-150-95 שקל.
מסך מחשב גיימיג 27 אינץ' LG 27GL850 כ-1,482 שקל בלבד, כולל מיסים ומשלוח עד הבית. בארץ, לפי זאפ, המחיר מגיע לאלפיים שקל ומעלה.