1 צפייה בגלריה
אילוסטרצית כאבי גב
אילוסטרצית כאבי גב
אילוסטרציה
(צילום: Shutterstock)
בית משפט השלום בירושלים קבע לאחרונה שנהג משאית כבן 47 שנפגע בעמוד השדרה בזמן פריקת עגלות סופר, יפוצה בכחצי מיליון שקל. השופטת מיכל שרביט קבעה שהאירוע נחשב לתאונת דרכים כיוון שהתרחש בעת הירידה מהרכב.
התאונה התרחשה ב-2014 במסגרת עבודתו של הנהג בחברת "לוי רענן פתרונות איחסון ותצוגה". לפי גרסתו, הוא פרק עגלות סופר גדולות מהרמפה של המשאית, החליק על כתם שמן, וכתוצאה מכך נפל וספג פגיעות בעמוד השדרה שהותירו אצלו נכויות.
בתחילה הוא תבע את המעסיקה שלו ואת חברת הביטוח שלה "הראל" כיוון שהייתה זו תאונת עבודה, אבל לאחר שהשתיים טענו כי מדובר בתאונת דרכים, הוא צירף לתביעה גם את "הפניקס" שביטחה את המשאית. אלא שחברת הביטוח טענה שכלל לא מדובר בתאונת דרכים ולכן היא לא אמורה לשלם לו פיצויים.
השופטת מיכל שרביט קיבלה את גרסת התובע לתאונה אף שהוא היה העד היחיד. היא האמינה לטענתו שלפיה המעסיקה שלו נהגה לייבא עגלות מחו"ל ולשפץ אותן, וכחלק מהשיפוץ הייתה משמנת את הגלגלים, כך שסביר להניח ששמן שזלג הוא שגרם לו להחליק. גרסתו לתאונה, ציינה, לא נסתרה על ידי המעסיקה והופיעה גם בטופס הדיווח על התאונה שהוגש לביטוח לאומי, שהכיר בה כתאונת עבודה.
באשר לשאלה אם מדובר בתאונת עבודה או תאונת דרכים קיבלה השופטת את טענת המעסיקה וחברת הביטוח "הראל". היא קבעה כי לפי התיאור של הנהג, הנפילה אירעה לפני שהירידה שלו מהמשאית הושלמה. כלומר, הפעולה שגרמה לנפילה הייתה תוך שימוש ברכב והוא נפל כשהתכוון לרדת ממנו.
לפי הפסיקה, הבהירה, ירידה מרכב נחשבת ל"שימוש מוכר" שפגיעה במהלכו נחשבת לתאונת דרכים. לפיכך, מי שצריכה לפצות את התובע על הנזקים שנגרמו לו בעקבות התאונה היא חברת הביטוח של המשאית – "הפניקס".
לאחר בחינת הנזקים העריכה השופטת את הפיצויים שמגיעים לתובע ב-496 אלף שקל. מסכום זה היא הורתה לנכות את תגמולי הביטוח הלאומי שקיבל על התאונה, כך שבסופו של דבר "הפניקס" תשלם לו כ-350 אלף שקל בתוספת הוצאות משפט ושכר טרחת עו"ד של כ-53 אלף שקל. כמו כן חויבה הפניקס לשלם למעסיקה ולחברת הביטוח "הראל" 12 אלף שקל עבור הוצאות ושכר טרחת עו"ד.
• לקריאת פסק הדין המלא – לחצו כאן • הכתבה בשיתוף אתר המשפט הישראלי פסקדין • ב"כ התובע: עו"ד רונן ת' צרור • ב"כ הנתבעות: עו"ד לבונטין קהואג'יאן (בשם המעסיקה ו"הראל"), עו"ד עוזי לוי, עו"ד אלעד כברי (בשם "הפניקס") • עו"ד רענן פלץ עוסק בנזיקין • הכותב לא ייצג בתיק • ynet הוא שותף באתר פסקדין