הוועדה המחוזית לתכנון ובניה במחוז דרום אישרה השבוע תוכנית להרחבת אזור התעשייה הצפוני בעיר. הוועדה המחוזית, בשבתה כוועדת המשנה להתנגדויות, דנה בהתנגדויות שהוגשו לתוכנית והחליטה לדחות אותן. מדובר בתוכנית שיזמה והובילה מנהלת הסכם הגג באשדוד בשיתוף רשות מקרקעי ישראל (רמ"י). משרד גורדון אדריכלים ביצע את התכנון.
התוכנית מתייחסת לשטח של 360 דונם הממוקם במזרח אזור התעשייה הצפוני החדש בעיר. התוכנית מציעה בינוי שיוכל לשמש לטובת לוגיסטיקה, אחסנה ותשתיות ציבוריות תומכות על שטח בן 206 דונם נטו. פיתוח אזור התעשייה אמור לתמוך בין היתר בתוספת יחידות הדיור המשמעותית לעיר שמקורה בהסכם הגג שנחתם לפני מספר שנים.
1 צפייה בגלריה
אתר בנייה אשדוד
אתר בנייה אשדוד
אתר בנייה באשדוד
(צילום: ישראל יוסף)
ד"ר יחיאל לסרי, ראש העיר אשדוד, מסר: "אני מברך על החלטת הוועדה המחוזית. אנחנו פועלים להרחבת מקורות התעסוקה וחיזוק הכלכלה העירונית במגוון תחומים. מאמץ זה יאפשר לנו לבסס גם את העוגן הלוגיסטי המתקדם בצפון העיר, לצד פארק ההי טק ההולך ומוקם בסמוך לרכבת ומיזמים כלכליים נוספים שיחזקו את מעמדה של אשדוד כמטרופולין כלכלי חשוב".
הסכם הגג באשדוד נחתם על ידי משרד הבינוי והשיכון, משרד האוצר והעירייה ב-2017 וכולל הקמה של עשרות אלפי יחידות דיור למגורים בחלקים שונים של העיר לצד שטחי מסחר ותעסוקה.