עמדות התצוגה של התעשייה האווירית ורפאל בסלון האווירי בדובאי (Dubai Airshow) נותרו אתמול (שני) שוממות עם פתיחת התערוכה.
תחילה לא היה ברור מדוע לא היה אף איש צוות בדוכנים, שצמודים לאלה של EDGE, יצרנית הנשק של איחוד האמירויות, איתה חתמה התעשייה האווירית הישראלית על שיתוף פעולה עסקי בתערוכה בדובאי לפני שנתיים. אולם, באתר של משרד הביטחון כתוב כי השתתפות החברות הישראליות בוטלה, כמו גם השתתפותן בתערוכה בבוגוטה, קולומביה, בסוף נובמבר.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו, האזינו לפודקאסט הכלכלי היומי "כסף חדש", וסמנו "כלכלה" בהתראות אפליקציית ynet
1 צפייה בגלריה
הדוכן הריק של התעשייה האווירית בסלון בדובאי
הדוכן הריק של התעשייה האווירית בסלון בדובאי
הדוכן הריק של התעשייה האווירית בסלון בדובאי
(צילום: רויטרס)
יש לציין כי העמדות של שתי החברות היו חסומות עם סרט אדום. עמדה אחרת של חברה מקומית שרשומה על שם אלביט מערכות כן הייתה מאוישת, אבל איש הצוות שהיה שם סירב לענות על שאלות עיתונאים.
אלביט הקימה את החברה הרשומה באיחוד האמירויות בשנת 2021 במטרה מוצהרת ליצור שיתוף פעולה ארוך טווח עם הצבא המקומי.
מדינות ערביות קראו בסוף השבוע לעצור העברת ומכירת נשק לישראל בעקבות המלחמה בעזה, ולאור כמות ההרוגים הגדולה ברצועה, מה שעורר זעם גדול בעולם המוסלמי.

פינלנד תשלם 1.3 מיליארד שקל עבור "קלע דוד"

רק לפני יומיים, בעיצומה של המלחמה, הודיע משרד הביטחון על חתימת חוזה למכירת מערכת ההגנה האווירית "קלע דוד", לפינלנד תמורת סכום של 1.3 מיליארד שקל. מדובר במערכת שמפותחת על ידי רפאל ובשיתוף פעולה עם מפא"ת, הסוכנות האמריקנית להגנה מטילים וחברת רייתאון האמריקנית.


ההסכם עם הפינים מצטרף להודעה של התעשייה האווירית מסוף השבוע על כך שתספק מערכות הגנה אווירית עבור מדינה זרה (שמה לא נחשף) בהיקף כולל של כ-1.2 מיליארד דולר.