רק חודשיים פסילה ו-1,200 שקל קנס – זהו העונש שגזר לאחרונה בית המשפט לתעבורה בחיפה על אדם שנהג בכביש 6 ללא ביטוח, תחת השפעת אלכוהול, תוך שהוא מבצע עקיפות מסוכנות. זאת אחרי שהשופטת כרמית פאר גינת כיבדה את הסדר הטיעון שחתם מול המדינה.
בכתב האישום שהוגש לבית המשפט באוקטובר 2022 נטען כי הוא נהג ברכבו בשעת בוקר על כביש 6 תוך סטייה מכיוון הנסיעה וביצוע עקיפות מסוכנות שהעמידו את יתר הנהגים בסכנה. בשלב מסוים הוא נעצר על ידי שוטרים שמצאו כי הוא נוהג בלי ביטוח, כשבגופו ריכוז אלכוהול הגבוה פי 15 מהמותר.
1 צפייה בגלריה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
יוחסו לו עבירות של נהיגה בקלות ראש, סטייה מנתיב נסיעה תוך סיכון התנועה, נהיגה ברכב ללא ביטוח ונהיגה בשכרות. על רקע העובדה שיש לו ותק נהיגה של כארבע שנים בלבד ובאמתחתו כבר ארבע הרשעות קודמות – צפוי היה שיוטל עליו עונש מחמיר. אלא שכריתת הסדר טיעון בין המדינה, שיוצגה באמצעות עו"ד ליאור פולדש, לבין סנגורו של הנאשם, עו"ד ראובן מלאך, הביאה לפריצת הדרך החיובית מבחינתו של הנהג.
במסגרת ההסדר תוקן כתב האישום כך שבמקום עבירת נהיגה בשכרות יואשם הנהג בעבירה מקלה יותר, של נהיגה תחת השפעות משכרים. לבקשת הצדדים, השופטת פאר גינת אישרה את התיקון ולאחר שהנהג הודה באישום המתוקן – הרשיעה אותו על פי הודאתו.
היא אישרה את יתר רכיבי ההסדר, במרכזם ענישת הנהג בפסילה לתקופה מזערית בת חודשיים בלבד (תשעה חודשים בניכוי חודש פסילה מינהלית ושישה חודשי פסילה עד תום ההליכים). זאת, בעוד שעונש המינימום על נהיגה בשכרות הוא פסילה לשנתיים.
השופטת כתבה שחרף העובדה כי במעשיו החמורים העמיד הנהג את עצמו ואת יתר משתמשי הדרך בסכנה, הרי ש"לנוכח מהות העבירות על פי כתב האישום המתוקן ועברו התעבורתי של הנאשם – נראה לי כי ההסדר שאליו הגיעו הצדדים הינו סביר בנסיבות העניין".
לאור זאת היא גזרה על הנהג את העונשים שנקבעו בהסדר הטיעון: פסילה בפועל לתקופה של חודשיים, חמישה חודשי פסילה על תנאי, מעשה חודשי מאסר על תנאי וקנס בסך 1,200 שקל.
• לקריאת גזר הדין המלא – לחצו כאן • הכתבה בשיתוף אתר המשפט הישראלי פסקדין • ב"כ המדינה: עו"ד ליאור פולדש • ב"כ הנאשם: עו"ד ראובן מלאך • בהכנת הכתבה לקח חלק צוות העורכים של אתר פסקדין • ynet הוא שותף באתר פסקדין