רו קאנה, חבר בית הנבחרים מטעם קליפורניה שבמחוז הבחירה שלו נמצאים גם מטות החברות אפל, אינטל ויאהו, אמר במהלך מפגש עם תושבים שקרנות הון סיכון ומשקיעים שוקלים מחדש את השקעותיהם בישראל בעקבות הרפורמה המשפטית.
"אמרתי את זה לנשיא הרצוג כשהוא בא לנאום בקונגרס", אמר במענה לשאלה של אחת המוחות הישראליות מתנועת Unxeptable. "הייתה לנו שיחה, ואמרתי לו ולשגריר הרצוג, שהשקעות הייטק במחוז שלי עוזבות את ישראל. ישראל היא סטארטאפ-ניישן, הרבה מהחברים שלי בהון סיכון ובטק חוששים להשקיע כעת את אותה כמות השקעה שהיו רגילים להשקיע.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו, האזינו לפודקאסט הכלכלי היומי "כסף חדש", וסמנו "כלכלה" בהתראות אפליקציית ynet
2 צפייה בגלריה
רו קאנה, חבר בית הנבחרים בארה"ב
רו קאנה, חבר בית הנבחרים בארה"ב
רו קאנה, חבר בית הנבחרים בארה"ב
(צילום: Unxeptable)
"זה לא רק עניין של דמוקרטיה, זה עניין כלכלי לכל דבר, כי בישראל מאוד גאים בתרבות הסטארטאפ המקומית, אבל אנחנו בקונגרס נמשיך לראות חשיבות גדולה בעצמאות של הרשויות השונות. ישראל חברה של ארה"ב, היא בעלת ברית, אבל אנחנו חייבים לדאוג שזה יבוסס על אותם ערכים של דמוקרטיה ושלטון החוק, ובית המשפט הוא חלק חשוב בזה כי בישראל אין חוקה כתובה".
מתנועת Unxeptable נמסר כי "הפגרה בכנסת לא תעצור אותנו מלוודא שהלחץ על ממשלת החורבן נמשך, כל עוד שלא נעצרה ההפיכה המשטרית וייגנזו ויבוטלו כל חוקי הדיקטטורה".
2 צפייה בגלריה
המוחים מתנועת Unxeptable במפגש תושבים עם רו קאנה, חבר בית הנבחרים בארה"ב
המוחים מתנועת Unxeptable במפגש תושבים עם רו קאנה, חבר בית הנבחרים בארה"ב
מוחים מתנועת Unxeptable במפגש תושבים עם רו קאנה
(צילום: Unxeptable)
מנתונים של מכון המחקר והמדיניות SNPI שפורסמו בחודש שעבר, עולה כי הרבעון השני של 2023 היה רבעון שישי ברציפות של ירידה בהשקעות, לאחר שברבעון השני ההשקעות עמדו על כ-1.7 מיליארד דולר בלבד - הנתון הנמוך ביותר מאז תחילת 2018. למעשה, מאז השיא שנרשם ברבעון האחרון של 2021, עם השקעות שהגיעו ל-9.2 מיליארד דולר, נרשמת אותה מגמת ירידה שהחלה בגלל ההאטה בכל העולם ב-2022, והמשיכה בגלל אי היציבות בישראל.
באותו דוח מציינים כי בארה"ב ובאירופה, לצורך ההשוואה, גם חוו את הירידה החדה בהשקעות לאורך 2022, אולם ברבעון השני של 2023 הן החלו להתאושש ולהציג עליות, בשונה מישראל - ההשקעות באירופה עלו ב-34% ברבעון השני של השנה, ואלו בארה"ב עלו ב-15%. בדוח מצויין כי גם בלונדון ובעמק הסיליקון ספציפית נרשמו עליות בהשקעות.