רשת סבן אילבן (7-Eleven) בישראל, בזיכיון של חברת אלקטרה מוצרי צריכה שבבעלותה גם רשת יינות ביתן (בקרוב קרפור), החלה לפעול בשבת. בינתיים מדובר בסניף הראשון שפתחה עד כה הרשת בארץ הנמצא בדיזנגוף סנטר בתל אביב, שמאז פתיחתו לפני כחודש לא פעל בשבת. אלא שאתמול (שבת) הוא נפתח כבר בשעה 16:00 - יותר משלוש שעות לפני יציאת השבת.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
הרשת צפויה לפתוח בשבוע הבא סניף נוסף ברחוב הארבעה בתל אביב ותוך שנה צפויים לפעול בעיר 7 סניפים בין היתר בפלורנטין ובשוק הפשפשים. עד 2024 צפויים להיפתח 30 סניפים בפריסה ארצית. עם זאת, מהרשת לא נמסר האם המדיניות הנוכחית בסניף בדיזנגוף תחול גם על הסניפים החדשים שיפתחו השנה בת"א.
1 צפייה בגלריה
העומס בפתיחת הסניף הראשון של סבן אילבן בדיזנגוף סנטר
העומס בפתיחת הסניף הראשון של סבן אילבן בדיזנגוף סנטר
פועל גם בשבת. הסניף הראשון של סבן אילבן בדיזנגוף סנטר

נזכיר, כי במסיבת העיתונאים שנערכה לרגל ההשקה סרב מנכ"ל אלקטרה מוצרי צריכה, צביקה שווימר, למסור תשובה ברורה לגבי הפעלת הרשת בשבת, למרות שבחו"ל היא פועלת 24 שעות מסביב לשעון. "נתחשב בכל מה שנמצא סביבנו. כל דבר לגופו", אמר אז. מאוחר יותר נמסר על ידי גורמים ברשת כי היא לא תפעל בשבת וכך אכן היה, עד אתמול.

ההערכה הייתה, כי אלקטרה נמנעת מפתיחת הרשת בשבת מחשש לתגובת החרדים. נזכיר, כי בעבר בעלי רשת מגה לשעבר - דודי ויסמן רכש את רשת AM-PM שפתוחה בשבת ובתגובה החרדים החרימו את תת הרשת של מגה שפעלה במגזר החרדי, והסבו למגה הפסדים כבדים. בעקבות המקרה הזה נראה כי אלקטרה מנסה ללכת "בין הטיפות" ולפתוח את סניף סבן אילבן בדיזנגוף רק מ-16:00. או כמו שאמר גורם שמקורב לרשת: "קצת לפני יציאת שבת".
בתגובה רשמית של הרשת נמסר כי "הסניף נסגר לפני כניסת השבת ונפתח מחדש למחרת בשעה 16.00. סבן אלבן מתאימה את שעות הפתיחה בכל סניף בהתייחס לכדאיות הכלכלית, לאוכלוסייה בסביבה ולמגבלות חוקי עזר עירוניים".