1 צפייה בגלריה
אילוסטרצית כאבי גב
אילוסטרצית כאבי גב
אילוסטרציה
(צילום: Shutterstock)
בית משפט השלום ברחובות קבע לאחרונה שחברת הביטוח "כלל" תפצה בכ-255 אלף שקל צעיר שנפצע בתאונת דרכים. השופט רנה הירש דחתה את טענת הביטוח, שהתבססה בין השאר על תמונות מהפייסבוק שבהן הוא מתועד מרים את אשתו, ולפיה הפגיעה לא הייתה קשה.
התובע, שיוצג על ידי עו"ד אופיר גרבר, נפגע בתאונה במאי 2019 בהיותו כבן 24. לא הייתה מחלוקת בשאלת החבות והכיסוי הביטוחי והדיון התמקד בשאלת הנזק. הצעיר טען שלפני התאונה הוא רכש השכלה מקצועית כמתקין מערכות קירור, והצליח להשתכר כ-10,000 שקל ברוטו בחודש. לדבריו, בשל הפגיעה הוא לא יכול לעסוק בעבודות פיזיות, כולל במקצוע שרכש שבמסגרתו הוא נדרש לסחוב, להרים ולהתקין מזגנים.
"כלל", שיוצגה על ידי עו"ד חגית ברכה, טענה מנגד כי המגבלות ה"זעירות שבזעירות" שמהן הוא סובל לא אמורות להפריע בחיי היום יום. היא הכחישה שהוא מתקשה בכפיפה ובסחיבה והציגה תמונות מהפייסבוק שבהן הוא נושא את אשתו ב"שק קמח" או נוהג ברכב שטח. היא הוסיפה כי 80% מהאוכלוסייה סובלת מנכות בצוואר כמו זו של התובע ואין לפסוק לטובתו פיצוי על הפסדי השתכרות.
השופטת רנה הירש קבעה שנכותו הרפואית של התובע היא בשיעור של 9.77% בגין הפגיעה המשולבת בצוואר ובגב התחתון. היא ציינה שמחומר הראיות עלה שלפני התאונה הוא עבד בתחום השיפוץ ועבודות האלומיניום והרוויח (לפחות בחלק מהתקופה) שכר הקרוב לשכר הממוצע במשק.
לדבריה, לנוכח אופי הנכות ושיעורה ואופי עיסוקו של התובע, כולל התחום שבו בחר להתמחות במסגרת לימודים מעשיים, יש לקבוע כי הנכות הרפואית היא נכות תפקודית ושעורה של הפגיעה בכושר ההשתכרות היא בשיעור הנכות האמורה ובמעוגל, 10%.
השופטת ציינה כי העובדה שהתובע נוסע מפעם לפעם על רכב מסוג רייזר, או מרים את אשתו על גבו ומצטלם כשהוא מחייך, אינה אינדיקציה לכך שהוא לא סובל מנכות או כי זו אינה עלולה להגביל אותו בתחומי חיים שונים במהלך עשרות השנים הבאות.
בסיכומו של דבר פסקה השופטת הירש לטובת הצעיר 255 אלף שקל בתוספת שכר טרחת עו"ד בסך 38,876 שקל והחזר אגרה.
• לקריאת פסק הדין המלא – לחצו כאן • הכתבה בשיתוף אתר המשפט הישראלי פסקדין • ב"כ התובע: עו"ד אופיר גרבר ממשרד עורכי דין אונגר שויגמן • ב"כ הנתבעת: עו"ד חגית ברכה • ynet הוא שותף באתר פסקדין
פורסם לראשונה: 07:44, 31.01.22