"ערביי ישראל פחדו מאז תחילת המלחמה לפקוד קניונים במגזר היהודי, ומעדיפים לרכוש ליד הבית. זה עשה לנו טוב במרכזי הקניות שלנו בטירה, אום אל פאחם, ירכא וטייבה", כך אמר היום (רביעי) רני צים, בעלי צים מרכזי קניות, לאחר פרסום דוחות החברה לרבעון השלישי.
בשנה הבאה אמורה צים לפתוח עוד שני מרכזים ברהט ובטמרה, זאת לצד 11 מרכזי קניות שהיא מפעילה בפריפריה. לדברי צים "אם מסתכלים על ערביי ישראל, לא היו התלקחויות. גם הם רוצים שקט ושגרה ולא מחפשים מהומות. יש לנו עובדים ערבים, כולם רוצים עבודה ופרנסה".
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
רני צים
רני צים
רני צים
(צילום: מאיר אדרי)
צים פרסמה כאמור את דוחותיה לרבעון השלישי של 2023, מהם עולה כי החברה שעוסקת גם בבנייה למגורים, סיימה את הרבעון עם גידול של 20% בהכנסות, שהסתכמו ב-31.7 מיליון שקל, בין השאר בגלל פתיחת מרכזים חדשים.
לצד ההכנסות, צים רשמה ירידה חדה ברווח הנקי שהסתכם ב-15.4 מיליון שקל לעומת 25.7 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. אחת הסיבות היא הכפלת הוצאות המימון מ-13 מיליון שקל ברבעון המקביל ל-26 מיליון שקל ברבעון הנוכחי.
צים אמר כי "השוק חוזר לעצמו. במרכזים שלנו יש עסקים של צריכת בייסיק, כמו סופר, פארמים, דואר, ובנק, שתמיד צריכים, ולכן פחות נפגענו. אנחנו בודקים כל סוחר נקודתית ולמי שצריך נתנו עזרה. אני לא רואה משבר ולא רשתות שמצמצמות סניפים, למעט קסטרו. המרכז שלנו בבית שאן נהנה מהמון מפונים שהגיעו לעיר, ואנחנו מחזקים את המתחם".
לפני כמה חודשים רכש צים את הקניון בים המלח. לדבריו "אנחנו משנים בים המלח את כל הקונספט. התמהיל היה יוקרתי מדי, אנחנו מפנים כמעט את כל הסוחרים. החנויות של קבוצת אירני, בעלי פקטורי 54, יצאו. הבעלים הקודמים של הקניון כיוונו לקהל רוסי עשיר, אבל הוא רק 15% מהתיירות באיזור. גם נפתח בשבת. חסר במקום בייסיק, בר אלכוהול, סופר פארם. נבנה דרגנוע, קומת אוכל חדשה עם מסעדות. אין כיום פעילות לילדים, בקיץ הבא נשיק כזאת".