בזמן שהפעילות באתרי בנייה מתחדשת בחלק מהרשויות לאחר שנסגרו על רקע המלחמה והוראות פיקוד העורף, יש רשויות שעדיין לא מאפשרות את הפעילות באתרים האלה. בין היתר בבת ים. בעקבות זאת, פנתה השבוע מעוז דניאל, חברה קבלנית, לבית המשפט המחוזי בתל אביב בבקשה להורות על ביטול החלטתה של עיריית בת ים בדבר איסור על פעילות באתר הבנייה המנוהל על ידי החברה ברחוב כצנלסון בעיר.
במסגרת הבקשה טוענת החברה כי ניתנו לה היתרי בנייה להריסת מבנים קיימים והקמת 5 מגדלים בני 27 קומות ומרתפים. "מדובר בפרויקט פינוי-בינוי במסגרתו פונו מבתיהן 104 משפחות, ובמקומן מוקמות 560 יחידות דיור, אשר רובן המכריע כבר נמכרו לרוכשים. העותרת מצויה באמצע ביצוע הפרויקט, ועומדת בכל תנאי היתרי הבנייה והנחיות הוועדה המקומית. מדובר בפרויקט עצום, הכרוך בהשקעה של מאות מיליוני שקלים, מספר רב של פועלים ומנהלים, והוצאות מימון אדירות על כל יום שחולף".
1 צפייה בגלריה
אתר בנייה
אתר בנייה
אתר בנייה. אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)

עוד נטען כי ביצוע הפרויקט נעשה על ידי חברת BCEG מסין, "כאשר כל הפועלים המועסקים באתר הם תושבים סינים עובדי החברה, ונוסף עליהם מנהלי עבודה אזרחי ישראל".
במסגרת העתירה נטען כי העירייה הורתה על סגירת כל אתרי הבנייה בתחום בת ים בשלב זה עקב המצב המלחמתי שהוכרז. לטענת העותרת הוראת העירייה על סגירת כלל אתרי הבנייה בתחומה ניתנה בחוסר סמכות.
השופט קובי ורדי קבע דיון בעתירה הנוכחית ל-31 באוקטובר. בשלב זה קבע השופט כי לא מצא לנכון להוציא צו ארעי במעמד צד אחד לבקשת חברת מעוז דניאל. יש לציין כי השבוע הגישה התאחדות הקבלנים עתירה לבית המשפט נגד מספר עיריות לפתוח את אתרי הבנייה. גם העתירה של ההתאחדות תידון ב-31 באוקטובר.
מחברת מעוז דניאל נמסר בתגובה: "החברה מורכבת מאזרחי המדינה שמגויסים לטובת הלחימה,לטובת העורף במגוון תחומים. מנהליה פועלים בהתאם לחוק. הודעות הרשות המקומית שנמסרו בחוסר סמכות ובניגוד להנחיות פיקוד העורף באמצעות מיסרונים שאינם נתמכים בסעיפי החוק ומאיימים ב'סנקציות' בניגוד להוראות החוק איננה התנהלות נכונה. מדובר בפרויקט אשר מבוצע באמצעות עובדים סינים בלבד. משלא הוצג פתרון מוסכם כלשהו לא היה מנוס מהגשת העתירה. מנהלי החברה מייחלים להדברות שתסדיר חזרה מסודרת ומתואמת באופן שיהווה דוגמא להתנהלות בעתות מלחמה וגאווה לעורף הישראלי בדרך לניצחון הצבאי, המדיני והכלכלי על אויביינו".
מעיריית בת ים נמסר בתגובה: "ההחלטה על סגירת אתרי הבנייה באה לאחר התייעצות עם גורמי הביטחון, לרבות העיריה, המשטרה, השב"כ וגורמים נוספים. החומרים הרלוונטיים, הגלויים והחסויים, יוצגו גם בפני בית המשפט. אנו רואים חשיבות גדולה לאזן בין הצורך העליון לשמור על שלום הציבור מחד, ולאפשר שגרת עבודה גם בזמן מלחמה מאידך. בהתאם לכך אנו בשיח מתמיד עם נציגי הקבלנים, אך לא נסכים להתפשר בשום אופן על ביטחון התושבים. השיח יימשך כדי למצוא פתרון מוסכם, אך כזה שמציב את שלום הציבור לפני כל שיקול כלכלי או אחר. עוד נציין כי בשבועיים האחרונים נעצרו כ-100 שב"חים, חלקם מעזה, ואנו קוראים גם להתאחדות הקבלנים לקחת אחריות בעת הזו ולוודא כי אף קבלן לא יעסיק פועלים בניגוד לחוק. אנו רואים לנכון לשבח את רוב החברות אשר משתפות פעולה מתוך רצון ואחריות לדאוג ביחד לביטחון מירבי לתושבי ישראל ככלל, ובת-ים בפרט".