המצב הכלכלי הלא פשוט בעולם ממשיך לפגוע גם בחברות ההייטק והטכנולוגיה. אחת מאותן חברות היא ענקית תוכן המוזיקה, ספוטיפיי, שהחליטה על האטת קצב גיוס העובדים שלה ב-25%.
מנכ"ל ספוטיפיי, דניאלק אק, הודיע לעובדים במייל ביום רביעי שהחברה תמשיך לגייס עובדים בשלושת הרבעונים הבאים, אך הקצב יהיה איטי יותר "וגם יותר זהיר". כיום מעסיקה ספוטיפיי כ-8,230 עובדים ברחבי העולם.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
ספוטיפיי
ספוטיפיי
ספוטיפיי
(צילום: shutterstock)
במהלך כנס משקיעים לפני יותר מחודש, סמנכ"ל הכספים של ספוטיפיי, פול ווגל, עדכן כי החברה עוקבת אחרי הכלכלה העולמית, ולמרות שלא נראתה עדיין השפעה על עסקיה אמר כי "אנחנו מבצעים הערכה מחודשת של קצב גידול העובדים בטווח הקרוב". לצד זה, ההערכה של ספוטיפיי כלפי המשקיעים באותו כנס הייתה כי השקעותיה בפודקאסטים וספרי אודיו יגדילו את הצמיחה שלה בעשור הבא.
ספוטיפיי היא לא החברה הגדולה היחידה בעולם שהאטה גיוסים, או אף הכריזה על פיטורים בתגובה לעלייה באינפלציה והמשבר שנוצר לאור הפלישה הרוסית לאוקראינה. כך למשל בורסת מטבעות הקריפטו Coinbase מסרה כי תצמצם את כוח האדם שלה ב-18% או ב-1,000 איש. במקביל, חברות ההסעות Uber ו-Lyft האטו את קצב גיוס העובדים.
עוד חברות ענק שהודיעו על שינויים: נטפליקס מסרה בחודש שעבר כי פיטרה 150 עובדים, רובם בארה"ב. מטא (חברת האם של פייסבוק) אמרה כי היא מאטה את קצב הגיוסים. אינטל הודיע על הפסקת גיוס עובדים למחלקת הצ'יפים שלה למחשבים.
במקביל, גם בחברות הישראליות המצב לא נראה מבטיח. כך למשל חברת אלמנטור, שמפתחת פלטפורמה לבניית אתרים בקוד פתוח, צפויה לפטר כ-60 עובדים מתוך 400. "אנו מבצעים שינויים ארגוניים מתוך אחריות כלפי העובדים והמשתמשים שלנו", אמר מנכ"ל החברה יוני לוקסנברג. כמו כן, OpenWeb, שפיתחה טכנולוגיה לשיפור השיח ברשת, תפטר כ-10% מעובדיה בארץ, תוריד את השכר של חלק מהאחרים בישראל ובניו יורק – ותעביר את המטה שלה לארה"ב.