1 צפייה בגלריה
קנאביס מריחואנה ג'וינט חשיש עישון
קנאביס מריחואנה ג'וינט חשיש עישון
אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
אב לתינוקת בת שנה ושבעה חודשים יקבל זמני שהות מורחבים עמה אף שהוא צורך קנאביס – כך קבע לאחרונה בית המשפט המחוזי בחיפה. השופט חננאל שרעבי קיבל ערעור שהגיש על החלטה קודמת וקבע שהפעוטה תוכל ללון אצלו אחת לשבועיים, בשלב זה בנוכחות סבתה.
אחרי הפרידה חתמו בני הזוג לשעבר על הסכם שהעניק את המשמורת על הפעוטה לאם. אבל במרץ האחרון הגיש האב תביעה לבית המשפט למשפחה, לקביעת אחריות הורית משותפת. לטענתו, זוגתו מלכתחילה פעלה להרחיק אותו מבתו משל היה תורם זרע בלבד. הוא סיפר שנאלץ לשוב לביתו שבחו"ל עקב השתלטות קרטל על ביתו, ושהאם ניצלה זאת והחתימה אותו על ההסכם כתנאי למסירת דרכונו. לדבריו הוא חזר לישראל כדי לגדל את בתו, ולפיכך מוצדק להרחיב את זמני השהות עמה באופן שיכלול לינה.
מנגד טענה זוגתו לשעבר כי מדובר באדם אלים, מכור לסמים, סובל מהזיות ופרנויות, ושונא את מדינת ישראל ו"את האשכנזים". לדבריה היא חוששת שהוא יפגע בה ובבתם, ומוכנה רק למפגשים במרכז הקשר. בית המשפט למשפחה דחה את תביעת האב לקיום זמני שהות הכוללים לינה חרף תסקיר עובדת סוציאלית שהמליץ על כך. הוא נימק זאת בכך שהילדה עדיין יונקת בלילות וזקוקה לאמה בשעות אלו.
על רקע זה הגיש האב את הערעור למחוזי בספטמבר האחרון, שם טען שבית המשפט למשפחה שגה כשלא אימץ את המלצות התסקיר. לדבריו הגורם המקצועי החתום על התסקיר הינו זרועו הארוכה של בית המשפט וככלל יש לאמץ את מסקנותיו. האם, לעומתו, ביקשה להותיר את החלטת בית המשפט על כנה.
עו"ד תומר יפרחעו"ד תומר יפרחאולגה יפרח
השופט שרעבי קיבל כאמור את עמדת האב: "עיון בתסקיר הנושא 12 עמודים מלמד על תסקיר מקיף ויסודי, שלטעמי ראוי היה לאמץ את המלצותיו על ידי בית משפט קמא בסוגיית לינת הקטינה בבית האב במסגרת זמני השהות".
הוא הבהיר שהאב צורך קנאביס רפואי על פי רישיון שניתן לו בחו"ל, וכי העו"ס החתומה על התסקיר לא ראתה בכך משהו שעלול לסכן את הילדה. הוא הדגיש שהחלטת בית המשפט למשפחה שלא התירה לינה לא בוססה על עניין הסמים.
השופט קבע כי שיקול ההנקה בלילות לא יכול לגבור על המלצות התסקיר, במיוחד כשמדובר בפעוטה הצורכת ביומיום אוכל רגיל. הוא הוסיף כי לינת הילדה עם אביה תועיל לחיזוק הקשר ביניהם והיא חשובה יותר מלילה אחד פעם בשבועיים ללא הנקה.
לפיכך נקבע שזמני השהות בין האב לבתו יורחבו ויכללו לינה אחת לשבועיים, כאשר בשלב הראשון הלינה תיעשה למשך חודש בנוכחות הסבתא, אימו של האב, וככל שלא יהיו אירועים חריגים – היא תבוצע בהמשך ללא נוכחות של גורם שלישי.
• לקריאת פסק הדין המלא – לחצו כאן • הכתבה בשיתוף אתר המשפט הישראלי פסקדין • ב"כ האב: עו"ד דורית ענבר סברדליק • ב"כ האם: עו"ד אריאלה סודרי • עו"ד תומר יפרח עוסק בדיני משפחה • הכותב לא ייצג בתיק • בהכנת הכתבה לקח חלק צוות העורכים של אתר פסקדין • ynet הוא שותף באתר פסקדין