איך מתמודדים עם משבר הקורונה, מה עושים עם המינוס, כמה משלמים על הדירה, איפה הייתה החופשה האחרונה ועל איזו הוצאה מצטערים במיוחד? אנשים מרחבי הארץ מספרים בגילוי לב על החיים עצמם. והפעם: משפחת טובול, פתח תקווה.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
בצילום: שי (28), שי (24).
1 צפייה בגלריה
משפחת טובול
משפחת טובול
משפחת טובול
(צילום: אסי חיים)
הדירה? 3 וחצי חדרים בשכירות. 4,500 שקל. שי מסביר, כי "ביחס לפתח תקווה זה זול. ביחס לשכונה זה ממוצע, כי זו שכונה קצת פחות יוקרתית. אנחנו בהארד-קור פתח תקווה".
פתח תקווה? "אנחנו שנתיים כאן", אומר שי. שי מוסיפה כי "גרנו ברמת גן ורצינו להתקרב להורים שלי שבקריית אונו". הוא: "עברנו בשיא הקורונה. ברמת גן שילמנו 5,500 שקל על דירה שהיא שליש בגודל. התחלנו לעבוד מהבית והיה צפוף. שקלנו את קריית אונו אבל זה יקר. מה שיפה בפתח תקווה זה עירוב האוכלוסיות. חילונים, חרדים ודתיים וכולם מסתדרים יפה. מתחת לבניין יש מעדנייה שמוכרת חזיר וגבינות מיוחדות, ודלת ליד מקום של חרדים שמוכר חמין לשבת. גם המחירים מאוד נמוכים כי החרדים לשמחתי הם ציבור יותר נבון, והם לא ייקנו אם יקר. אז גם המכולת מוכרת בזול ולא צריך לחשוב פעמיים. הכל פה מאוד משפחתי. ברמת גן היה יותר מנוכר. יש לנו ילד בדרך, אבל בשלב זה עוד לא היה שיקול של חינוך טוב יותר או פחות. אני קצת התרחקתי מהעבודה, אבל אני מוכן לנסוע באוטובוס בשקט במקום לנהוג. אני יושב, רואה נטפליקס, במקום לעמוד בפקקים". היא: "שי גדל באילת ויש לו אלרגיה לפקקים של המרכז. אני מעדיפה את הרכב. אני שבע דקות מהעבודה בבוקר. יצא לי גם ללכת את זה מדי פעם, אבל בקיץ ובחודש שביעי זה לא אפשרי".
שי ושי? הוא: "בשדות תעופה ובבנקים זה עושה בלגן. היתרון הוא שאני יכול להוציא את הדואר שלה והיא את שלי בלי בעיות".
מה אתם עושים? הוא: "אני מהנדס תוכנה בסולוטו, חברת הייטק. אנחנו מרכז הפיתוח של חברה אמריקנית ענקית שנקראת אשוריון, שבמהות שלה היא חברת ביטוח. הם חיפשו להיכנס לעולמות של 'טק קר' – מתן שירות טכנולוגי מקיף. למשל, יש לך ביטוח לטלפון ואתה רוצה להתקין אפליקציה ולא יודע איך – הם עוזרים בזה. יש בעיה עם הטלוויזיה, או האינטרנט איטי – אתה מקבל שירות מהם. בסולוטו אנחנו מפתחים את כלי התוכנה למטרה הזו. למשל בוטים שיכולים לבצע פעולות אוטומטיות".
מה אתה עושה כשאתה מגיע בבוקר? "יש לנו חטיבה של חדשנות. בשנה וחצי האחרונות עבדנו על מוצר שנקרא הום – נותנים שירותי טק קר לבית. זה התחיל בקורונה, ובאשוריון החליטו להציע שירות תמיכה לכל מה שקורה בבית על בסיס מינוי חודשי בארה"ב. בישראל פיתחנו את זה והגענו בשנה וחצי למעל מיליון לקוחות משלמים. עכשיו אנחנו עוברים לפרויקט הבא – כמו וולט, רק לטכנאים. אם יש לך תקלה, אתה יוצר קריאה, ואתה רואה כשהיא התקבלה, והטכנאי יצא לדרך, ומתי הוא אצלך – תוך שלוש שעות מהקריאה. פה האתגר הוא פחות הפיתוח ויותר איסוף דאטה וניתוח מה הלקוחות אוהבים".
אתה אוהב את מה שאתה עושה? "מאוד. זו העבודה החמישית שלי בהייטק, ואני לא רואה את עצמי זז בעתיד הקרוב".
מה את עושה? "אני מפתחת פרונט-אנד בחברת גלאסבוקס. אנחנו מפתחים מוצר שמיועד לאתרי אינטרנט, כמו אתרי קניות למשל, שמנתח את חוויית המשתמש באתר. אם נכנסת לאתר לקניית נעליים, נדע לנתח אם החוויה שלך הייתה חיובית או שלילית, מה בדיוק עשית באתר, איפה התעכבת, איפה התקשית, אילו פעולות עשית. אני מסמנת לבעלי האתר, למשל, שיש בו חלקים שמעט מאוד אנשים מגיעים אליהם, ויכולה להראות להם מה לשנות ואיפה לשפר. התפקיד שלי הוא להבין איך להציג להם את המידע שאני מקבלת מהצוות שלנו".
מהבית או מהמשרד? היא: "גם וגם. אנחנו מאוד היברידים. אני מאוד אוהבת להגיע למשרד. אנחנו 150 עובדים בארץ. זו חברה גלובלית שנסחרת בבורסה. יש לעובדים אופציות, אז יש כאלה שמסתכלים כל בוקר מה המניה עשתה, אבל כשאני עובדת בחברה אני קשורה רגשית וחשוב לי שהיא תצליח גם בלי קשר אם זה נכנס לי לכיס או לא".
בועת ההייטק? הוא: "אנחנו מתפרנסים טוב, אין ספק, אבל לא נהיינו מיליונרים. משתדלים לחסוך כי יש עוד מעט ילד וחוסכים לדירה כמו הרבה זוגות. מנסים להתנהל כלכלית נכון".
מינוס? "לא. זו ההלוואה הגרועה ביותר".
על מה מוציאים כסף? הוא: "כל מה שיש על הקירות, זה שי עשתה. היא אוהבת יצירה ואפייה. כל מה שיש על הרצפה, זה אני. אני נגר חובב ועובד פה בבית. אני מוציא כסף על הציוד ואני ממש אוהב את זה. זה התחיל כשהיינו צריכים כל מיני דברים לבית וראיתי את המחירים אצל נגרים, אז אמרתי לשי שאני אכין בעצמי. פתחתי יו-טיוב והתחלתי לעשות לבד. כל פעם בניתי משהו אחר".
חו"ל? הוא: "טיולי טבע באירופה. הטיול האחרון היה בצפון איטליה בכפרים. אנחנו אוהבים טרקים ופחות ערים גדולות".
רוצים להשתתף במדור? כתבו ל: Assi-h@yedioth.co.il