אחרי שההסתדרות איימה בחודש שעבר בהשבתת ענף האבטחה והשמירה בשל אי קיום הסכם שנחתם 10 חודשים לפני כן בעניינם של המאבטחים, כעת הודיעו יחד עם ארגון חברות השמירה כי הם אינם מתנגדים להסכם חדש שנחתם עם האוצר - שיאפשר תוספת שכר למאבטחים החל מה-1 באפריל - אך בשיעור נמוך יותר מזה שסוכם אז. היום הודיעו על יישום ההסכם בעניין המאבטחים יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד, ומנכ"ל הארגון הארצי של חברות האבטחה, פיני שיף, במכתב ששיגרו לממונה על זרוע העבודה, עו"ד רבקה ורבנר, שהעתקו הועברו לשר האוצר אביגדור ליברמן ולשרת הכלכלה אורנה ברביבאי.
2 צפייה בגלריה
בהדסה עין כרם
בהדסה עין כרם
מאבטח בהדסה עין כרם
(צילום: דוברות הדסה)
לפי ההסכם החדש, שיקבל באיחור של שנה תוקף של צו הרחבה, בודקים ביטחוניים יקבלו מ-1 באפריל שכר גבוה לפחות ב-5% משכר המינימום, שיעמוד על 5,400 שקל לחודש למשרה מלאה. מאבטחים וסדרנים באירועי ספורט ותרבות יקבלו שכר גבוה לפחות ב-7.5% משכר המינימום. זאת בניגוד להסכם המקורי לפיו כלל המאבטחים ועובדי הביטחון היו אמורים לקבל שכר גבוה לפחות ב-10% משכר המינימום ועד 80% מעל שכר המינימום למאבטחים בכירים.
2 צפייה בגלריה
ועידת ידיעות אחרונות ו  - ynet  בנייני האומה ירושלים 2021
ועידת ידיעות אחרונות ו  - ynet  בנייני האומה ירושלים 2021
יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד
(צילום: אלכס קולומויסקי)
בהסכם נקבע כי רק החל ב-1 בספטמבר שכר בודק ביטחוני יהיה 10% מעל לשכר המינימום ושכר סדרן באירועים יהיה 15% מעל לשכר המינימום. שכרם של מאבטחים בכירים יהיה גבוה ב-60% משכר המינימום ולא ב-80% כפי שסוכם בתחילה. זאת, גם כאשר שכר המינימום ימשיך לעלות, כפי שנחתם בהסכם הקיבוצי בין משרד האוצר למעסיקים ולהסתדרות. כבר בשנה הבאה, 2023, יעלה שכר המינימום בעוד 100 שקל ל-5,500 שקל בחודש.
את המאבק להעלאת שכר המאבטחים ניהלו ראשי ההסתדרות ויו"ר המטה למען עובדי הקבלן, אלכס טנצר, שאמר הערב ל-ynet, כי "אחרי מאבק של שנה הוכחנו שעובדי הקבלן לא שקופים וכי התוספת שהובטחה להם תשולם עתה. אנחנו מצפים שיאושרו כעת גם הסכמים קיבוציים לעובדי הניקיון ולמטפלים הסיעודיים".