התוכנית להקמת מלון יוקרה במקום פארק המים המיתולוגי "הלונה גל" בחוף גולן שבכנרת יוצאת לדרך: חברת דוגל ייזום והשקעות, שמחזיקה במקרקעי המקום, ונרכשה לפני שלוש שנים ע"י חברת עמרם אברהם ולחברת שי חי אחזקות, החלה השבוע בהריסת המבנים הקיימים בפארק המים הנטוש, זאת לאחר שקיבלה לאחרונה היתר הריסה מהוועדה המקומית לתכנון ולבנייה גולן. בכוונת החברה להקים מלון שצפוי לכלול 150 חדרי אירוח, עבורו הגישה בקשה להיתר לפני כשנתיים. על פי ההערכות, עבודות הבנייה יחלו בחודשים הקרובים.
הלונה גל, שנפתח באביב 1984 בצידה הצפון-מזרחי של הכנרת, היה פארק המים הראשון בישראל ופעל במשך כארבעה עשורים. הוא השתרע על פני שטח של כ-40 דונם ונסגר לפני כשנתיים. הפארק הוקם בהשקעה של כ-3 מיליון דולר על ידי חמישה יישובים מרמת הגולן בבעלות משותפת: אליעד, גבעת יואב, נאות גולן, אניעם ומעלה גמלא. בשלב מסוים הובל הפארק לכונס נכסים, בין היתר בעקבות ירידה בהכנסות, ובקיץ 1992 נרכש על ידי מושב כנף והיה בבעלות משותפת של המושב ושל חברת דוגל.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
4 צפייה בגלריה
הריסות הלונה גל
הריסות הלונה גל
הריסות הלונה גל
(צילום: חברת דוגל)
4 צפייה בגלריה
הדמיה של המלון שיוקם על הריסות הלונה גל
הדמיה של המלון שיוקם על הריסות הלונה גל
הדמיה של המלון שיוקם על הריסות הלונה גל
(הדמיה: רות ארד וארי שאלתיאל)
בשנת 2017 הוציא משרד הבריאות צו סגירה לפארק עקב ליקויי תברואה ובשנת 2019 הפסיקו אחדים ממתקניו לפעול. הפארק, שבימי השיא שלו אירח למעלה מרבע מיליון נופשים בעונה, פעל לאחרונה ב-1 בספטמבר 2019, ונסגר לצמיתות ב-2020 בעקבות בעיות כלכליות כתוצאה מירידה בכמות המבקרים, בנוסף להתפשטות מגפת הקורונה ותחרות מצד פארקי מים אחרים במרכז הארץ.
לפני כשלוש שנים רכשה דוגל את חלקה בקרקע מידי האגודה השיתופית כנף. היתר ההריסה התקבל באפריל 2022. יש לציין כי התב"ע (תוכנית בניין עיר) על הקרקע היא למלונאות בלבד, כלומר לא ניתן יהיה להקים עליה יחידות דיור למגורים.
המלון החדש מתוכנן לכלול שני אגפים, האחד מיועד למשפחות והשני לזוגות. בכל אגף יוקמו לובי כניסה וחדר אוכל, לצד מסעדת שף, בריכה, מתחם ספא וטיפולים וחדר כושר. על פי התוכנית, כל חדר צפוי לכלול בריכה פרטית וג'קוזי. בנוסף, יכלול המלון אולם לאירוח כנסים ואירועים, מתחם ספורט ימי ומתחם אטרקציות שיהיו פתוחים לאורחי המלון ולציבור.
המלון והמסעדה ינוהלו בידי חברת כרם מלונות, המתמחה בניהול מלונות יוקרה ומפעילה מלונות בוטיק, בהם מלון גורדוניה במעלה החמישה ומלון אלמא בזכרון יעקב. המלון תוכנן בידי פייגין אדריכלים. עיצוב הפנים ייעשה בידי המעצבים ארי שלתיאל ורות ארד.
4 צפייה בגלריה
(הדמיה: רות ארד וארי שאלתיאל)
4 צפייה בגלריה
(הדמיה: רות ארד וארי שאלתיאל)
לדברי נועם גרייף, מנכ"ל עמרם אברהם, "אנחנו פועלים להרחבת מנועי הצמיחה של החברה, כחלק מתוכנית אסטרטגית שגיבשנו לשנים הקרובות, ובתוך כך, החברה מעמיקה את פעילותה בתחום המלונאות. המלון בחוף גולן בכינרת, באחד האזורים התיירותיים ביותר בישראל, פונה לתיירות מקומית ובינלאומית ויציע לצד תכנון אקסקלוסיבי גם שירותים משלימים שמאפשר לאורחים חוויה מלאה לחופשה או ריטריט במקום כולל אירוח ברמה גבוהה ביותר עם מסעדה ומרכזי פעילות מתקדמים".
גדי פריבר, מנכ"ל ובעלים כרם מלונות, הוסיף כי "זהו מלון יוקרה ייחודי במיקום, בסטנדרטים ובחוויה שמעניק. אנו מקימים את המלון מתוך תפישה כי כל אגף משרת את קהל היעד הייחודי שלו ומעניק חוויה מלאה המתאימה לצרכיו. כך הורים וילדים יכולים לשחק בבריכה או מתקן נינג'ה או חבלים ולהנות מחופשה משפחתית, וזוגות המחפשים שקט ואווירה רגועה יכולים להנות מאווירה רומנטית".