1 צפייה בגלריה
אבא בדיכאון
אבא בדיכאון
אילוסטרציה
(צילום: Shutterstock)
בית המשפט המחוזי בתל אביב קיבל לאחרונה באופן חלקי פנייה של אב גרוש, שגילה שאשתו לשעבר רשמה את בנם בן ה-7 לבית ספר פרטי המיועד לאלפיון העליון ודרשה שיממן מחצית משכר הלימוד העומד על 5,000 שקל בחודש. השופט שאול שוחט קבע שהוא ישלם 600 שקל בחודש בלבד.
בני הזוג התגרשו כשבנם היה כבן 5. האם הגישה תביעת מזונות ועתרה בין היתר לחיוב האב בחצי מהוצאות הגן שעלותו 4,600 שקל. בית המשפט למשפחה החליט אז שהאב ישלם לאם מזונות בסך של 1,500 שקל, 4,000 שקל בגין מדור, וכן חצי מהוצאות הגן.
באפריל האחרון ביקש האב מבית המשפט למשפחה לבטל את החיוב בחצי מהוצאות החינוך של הילד. הוא ציין שבמועד קבלת ההחלטה בעניין המזונות הזמניים בנו היה בגן פרטי שעלותו גבוהה. לדבריו, כשהגיע הילד לגיל 6 והחל ללמוד בכיתה א', רשמה אותו האם לבית ספר פרטי המיועד לאלפיון העליון, שעלות החינוך החודשית בו היא כ-5,000 שקל לחודש והיא פועלת לגבות ממנו חצי משכר הלימוד. הוא הדגיש שאין ביכולתו הכלכלית לשאת בעלות חצי בית ספר פרטי לבנו.
עו"ד דורית בן אברהםעו"ד דורית בן אברהםQ elite beauty
בית המשפט למשפחה דחה את האב בנימוק שעלות בית הספר גבוהה בכמה מאות שקלים בלבד מעלות הגן. בתגובה הגיש האב רשות ערעור למחוזי וטען שמלכתחילה הוא לא הצליח לעמוד גם בהוצאות הגן הפרטי, ואף לא נשא בהם הפועל, ואביה של האם הוא שמימן אותן. הוא הדגיש כי מעולם לא נתן הסכמתו לרשום את הילד לבית הספר הפרטי.
האם השיבה כי מאחר שבנם היה בגן פרטי בהסכמתו ובידיעתו של האב, יש לראות בכך גם הסכמה מצדו להמשיך באותו מסלול חינוכי פרטי בתקופת בית הספר, וזאת בין השאר בשל מצבו הרגשי של הילד.
אבל שופט המחוזי שאול שוחט כתב כי חיוב הורה בהוצאות בית ספר פרטי, שעה שלא ניתנה הסכמתו לרישום הילד למסגרת זו, וללא החלטה שיפוטית שלפיה טובת הילד הספציפי היא להתחנך דווקא שם - יש בה מן החריג. הוא הבהיר שקיים קושי להמתין עד לבירור הסוגייה במסגרת פסק הדין הסופי למזונות, שכן בינתיים חירותו של האב עלולה להישלל ממנו בגלל צו מאסר שהוצא בגין אי תשלום חלקו בשכר הלימוד.
לפיכך קיבל השופט באופן חלקי את הערעור כך שעד למתן פסק דין על ידי בית המשפט למשפחה בתביעת המזונות, יישא האב בגין הוצאות החינוך לשנת הלימודים הנוכחית בסך של 600 שקל לחודש בלבד.
• לקריאת פסק הדין המלא – לחצו כאן • הכתבה בשיתוף אתר המשפט הישראלי פסקדין • ב"כ המבקש: עו"ד רן רייכמן • ב"כ המשיבה: עו"ד חיים כהן, עו"ד הילה טל • עו"ד דורית בן אברהם עוסקת בדיני משפחה • הכותבת לא ייצגה בתיק • ynet הוא שותף באתר פסקדין