1 צפייה בגלריה
זירת תאונת הדרכים בכביש 44
זירת תאונת הדרכים בכביש 44
ארכיון
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א )
בית המשפט לתעבורה בירושלים גזר לאחרונה שמונה חודשי עבודות שירות, שש שנות פסילת רישיון נהיגה וקנס כספי על צעיר תושב העיר העתיקה שרכב על אופניים חשמליים כשהוא שיכור, עבר באור אדום והתנגש ברכב שחלף בצומת. ברקע 24 הרשעות תעבורה קודמות באמתחתו, קבע השופט יהונתן שניאור כי יש להפעיל את עונשי התנאי שקיבל הצעיר בהליכים קודמים.
התאונה אירעה בשעת לילה לפני כשלוש שנים בצומת הרחובות ינאי ושלמה המלך בבירה. הצעיר (30) רכב על אופניו כשבדמו אלכוהול פי שלושה מהמותר והתעלם מהרמזור. הוא התנגש בעוצמה ברכב שחלף באותם רגעים בצומת באור ירוק, נפצע ונזקק לטיפול רפואי.
באפריל אשתקד הורשע הרוכב על פי הודאתו בעבירות של נהיגה ברמזור אדום, נהיגה בשכרות, נהיגה בקלות ראש והתנהגות הגורמת נזק. בשלב הטיעונים לעונש הוא ביקש להתחשב בו לנוכח כמה סיבות. ראשית הוא טען שהתאונה התרחשה בגלל בעיה טכנית באופניים שלא אפשרה לו לעצור. הוא הוסיף הוא רגיל לצרוך משקאות אלכוהוליים כך שההשפעה עליו פחותה מזו של אדם מן המניין. בנוסף הוא טען שלא ידע שהאיסור על נהיגה בשכרות חל גם על אופניים. נקודה נוספת שהדגישה ההגנה הייתה העובדה שהרוכב הוא הנפגע היחיד בתאונה.
בניסיון להמתיק את גזר דינו, הביע הרוכב בפני השופט חרטה על מעשיו וסיפר שהוא עתיד להתחתן בקרוב ולהקים משפחה. בסיכומם של דברים ביקשה ההגנה להסתפק בעבודות שירות. לעומתו סברה המאשימה, לנוכח עבירותיו הקודמות, שיש להטיל על הצעיר עונש מרתיע בדמות מאסר של שנה וחצי.
"לא ניתן להתעלם מדברי הנאשם שכלל לא ידע כי נהיגה בשכרות אסורה בעת נהיגה באופניים", כתב השופט שניאור. לדבריו גם הסנגור גילה על האיסור לראשונה עקב טיפולו בתיק זה. השופט אף זקף לטובת ההגנה את העובדה שהרוכב היה הנפגע היחיד בתאונה, ושהחבלות שנגרמו לו אינן חמורות. נקבע שלנוכח נטילת האחריות והבעת החרטה הכנה, לצד היותו של הרוכב צעיר המתכנן להקים משפחה, יש הצדקה להקל עימו.
מן העבר השני קבע השופט שיש לזקוף לחומרה את היותו של הצעיר עבריין תעבורה מועד, שאינו מפנים את חומרת מעשיו על אף העונשים שנגזרים עליו. בתוך כך הוא דחה את טענת ההגנה שיש להתחשב בכך שהצעיר רגיל בשתיית אלכוהול. בגזר הדין צוין כי לא מדובר בשכרות גבולית אלא בצריכת אלכוהול גבוהה מהמותר באופן משמעותי, שככל הנראה הביאה לאובדן השליטה על האופניים ולקרות התאונה.
בסופו של דבר גזר השופט על הצעיר שמונה חודשי עבודות שירות (חודשיים בגין תיק זה ושישה חודשים על תנאי מהליכים קודמים). בנוסף נגזרו על הצעיר שש שנות פסילה בפועל, 1,500 שקל קנס, וכן פסילה ומאסר על תנאי.
• לקריאת פסק הדין המלא – לחצו כאן • הכתבה בשיתוף אתר המשפט הישראלי פסקדין • ב"כ הנאשם: עו"ד חנא מאהר • שם ב"כ המאשימה לא צוין בגזר הדין • עו"ד עמיחי נחמן עוסק בתעבורה • הכותב לא ייצג בתיק • בהכנת הכתבה לקח חלק צוות העורכים של אתר פסקדין • ynet הוא שותף באתר פסקדין