הרכישה של טוויטר על ידי אילון מאסק, האיש העשיר בעולם, ממשיכה לייצר דיווחים על טלטלות שמתרחשות ועוד צפויות להתרחש ברשת החברתית: אתמול בלילה (יום שני) הודיע מאסק כי הוא יהיה זה שיכהן כמנכ"ל טוויטר לאחר שפיטר את המנכ"ל הקודם ובכירים נוספים. במקביל, הבוקר מדווח הוושינגטון פוסט כי הפיטורים המתוכננים בטוויטר יהיו של רבע מעובדי החברה.
מאסק כזכור מנהל במקביל לתפקידו החדש גם את חברת SpaceX, הסטרארטאפ Neuralink וחברת התשתיות והמנהרות The Boring Company. טוויטר סירבה להגיב לשאלת רויטרס בנוגע לכמה זמן מאסק יישאר המנכ"ל והאם הוא מתכנן למנות מישהו אחר לתפקיד בקרוב.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
אילון מאסק
אילון מאסק
המנכ"ל החדש של טוויטר. אילון מאסק
(עיבוד תמונה. צילום: AP, shutterstock)
מאסק דיווח לבורסה לניירות ערך (SEC) על המינוי שלו למנכ"ל טוויטר, ובדיווח נוסף חשף כי פירק את דירקטוריון החברה ולמעשה מיצב עצמו כגורם היחיד שמוסמך לקבל החלטות. לפי הדיווח שלו, חברי הדירקטוריון וביניהם המנכ"ל שפוטר פראג ארגוואל והיו"ר ברט טיילור, כבר לא מכהנים כדירקטורים - ומאסק הוא מעתה הדירקטור היחיד.
לאחר הפרסומים, מאסק צייץ בטוויטר כי הפירוק של הנהלת החברה הוא "זמני בלבד", מבלי לפרט. בתשובה לציוץ ששאל "מה הכי מבולגן בטוויטר", מאסק צייץ כי "נראה שיש 10 מנהלים על כל מתכנת".
במקביל, כאמור, הבוקר מדווח הוושינגטון פוסט כי טוויטר מתכננת לפטר רבע מכוח העבודה שלה במסגרת מה שצפוי להיות סבב הפיטורים הראשון, כך לפי גורמים המעורים בנושא. עורך הדין המוכר אלכס ספירו, נציג משפטי ותיק של מאסק, הוביל את השיחות בנוגע לקיצוצים, כך על פי הדיווח. לטוויטר היו למעלה מ-7,000 עובדים נכון לסוף 2021, כך שרבע ממספרם מסתכם בקרוב ל-2,000 עובדים.
השבוע הכחיש מאסק את הדיווח של ה"ניו יורק טיימס", לפיו הוא הורה על קיצוצים נרחבים עוד לפני 1 בנובמבר - וזאת במטרה למנוע את מענקי המניות שלהם עובדים מפוטרים זכאים במסגרת הפיצויים שלהם. בציוץ בטוויטר הוא הגיב: "זה שקר".
מאסק השלים בסוף השבוע שעבר את העסקה לרכישת הרשת החברתית טוויטר בסכום של 44 מיליארד דולר, ולאחר השלמת העסקה, פיטר את מנכ"ל טוויטר אגרוואל, מנהל הכספים נד סגל והאחראית על ענייני משפט ומדיניות בחברה ויז'איה גאדה. גורמים המעורים בנושא ציינו אף כי אגרוואל וסגל אף לוו החוצה ממטה החברה בסן פרנסיסקו. מאסק האשים את הבכירים בכך שהטעו אותו ואת המשקיעים בחברה בנוגע לכמות החשבונות המזויפים ברשת החברתית.