אילון מאסק, האיש העשיר בעולם והבעלים החדש של הרשת החברתית טוויטר, רוצה לחמוק מתשלום פיצויים למנהלים הבכירים שפיטר מייד לאחר רכישת החברה, בטענה שהם הטעו אותו בנוגע לנתונים הנוגעים לרכישה. כך עולה מדיווח ברויטרס בסוף השבוע.
מאסק השלים בין חמישי לשישי את העסקה לרכישת הרשת החברתית טוויטר בסכום של 44 מיליארד דולר, ולאחר השלמת העסקה, מאסק פיטר את מנכ"ל טוויטר פאראג אגרוואל, מנהל הכספים נד סגל והאחראית על ענייני משפט ומדיניות בחברה ויז'איה גאדה. גורמים המעורים בנושא ציינו אף כי אגרוואל וסגל אף לוו החוצה ממטה החברה בסן פרנסיסקו. מאסק האשים את הבכירים בכך שהטעו אותו ואת המשקיעים בחברה בנוגע לכמות החשבונות המזויפים ברשת החברתית.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
אילון מאסק
אילון מאסק
אילון מאסק
(עיבוד תמונה. צילום: AP, shutterstock)
לפי חברת המחקר Equilar, המנהלים שפוטרו אמורים לקבל תשלומי פיצויים בסכום כולל של כ-122 מיליון דולר. לפי גורמים המעורים בנושא, הפיטורים שעליהם הודיע מאסק נועדו לסייע לו להתחמק ממתן פיצויים והענקת מניות לאותם בכירים.
מנהלת המחקר בחברת Equilar, קורטני יו, אמרה ביום שישי לרויטרס כי הבכירים שפוטרו "אמורים לקבל את תשלומי הפיצויים הללו, אלא אם כן הייתה סיבה לפיטורים, אם למשל הם הפרו את החוק או את מדיניות החברה".
בינתיים, ה"ניו יורק טיימס" מדווח בסוף השבוע כי מאסק הורה על קיצוץ משרות בחלק מהצוותים בחברה, עוד לפני 1 בנובמבר - כדי למנוע את מענקי המניות שלהם עובדים מפוטרים זכאים במסגרת הפיצויים שלהם.
לפי הדיווחים, הפיטורים צפויים להיות נרחבים, כאשר אחת המחלקות הראשונות שיושפעו תהיה ככל הנראה המחלקה המשפטית, שקובעת מדיניות ומפקחת על התוכן. מנהלי אבטחת מידע ופרטיות היו גם בין אלה שהכינו רשימות אפשריות לפיטורים בסוף השבוע, כך לפי גורמים המעורים בנושא.
הבוקר (יום שני), מאסק הכחיש את הדיווחים על פיטורי עובדים לפני 1 בנובמבר כדי להימנע מתשלומי פיצויים, וכתב בתגובה לציוץ על כך בטוויטר: "זה שקר".

בעבר דווח שמאסק מתכנן לקצץ כמעט 75% מכוח העבודה של החברה, שמונה כ-7,500. אחד האנשים שמכירים את הנושא אמר השבוע שהקיצוצים יהיו קרובים יותר ל-50%.
טוויטר לא הגיבה לדיווח ברויטרס, וגם המנהלים הבכירים שפוטרו.
בתוך כך, המניה של טוויטר צפויה להמחק מהבורסה של ניו יורק ב-8 בדצמבר משום שהיא הופכת כעת מציבורית לפרטית. כעתף מניית טוויטר נסחרת ב-35.70 דולר - מעט נמוך ממחיר הקנייה של מאסק, שעמד על 54.20 דולר.

"רוצה לעזור לאנושות"

מאסק אמר לאחר הרכישה כי הוא לא רכש את טוויטר "כדי להרוויח יותר כסף, אלא כדי לנסות ולעזור לאנושות, אותה אני אוהב". כדי לעשות זאת, המיליארדר האקסצנטרי הציב שורה של יעדים עבור הרשת החברתית, בהם שקיפות של האלגוריתם שקובע איזה תוכן יוצג למשתמשים ומניעת הדהוד של שנאה ופילוג בפלטפורמה. כמו כן, מאסק אמר כי הוא מעוניין "להביס" את הבוטים שמפיצים ספאם.
בנוגע למי שאמור לנהל את החברה ולהביא אותה ליעדים המדוברים, מאסק עוד לא הצהיר על כוונותיו. המשמעות היא שלמנכ"ל המפוטר כרגע אין מחליף.
השלמת העסקה היא השרשרת האחרונה בסיפור מלא תפניות. העסקה בין טוויטר למאסק לרכישת הרשת החברתית אושרה כבר בסוף חודש אפריל האחרון, אולם מאז מאסק טען פעמים רבות - בין היתר באמצעות חשבונו הפופולרי בטוויטר עצמה - כי טוויטר "הפרה חוזה" והטעתה אותו כאשר טענה כי שיעור המשתמשים הפיקטיביים ברשת עומד על פחות מ-5%.
אחר שמאסק הודיע בחודש יולי כי הוא מבטל את הרכישה בשל כך, טוויטר הגישה תביעה בבית המשפט של דלאוור בניסיון להכריח את המיליארדר להשלים את הרכישה. "נראה שמאסק מאמין שהוא - בניגוד לשאר האנשים שכפופים לחוקי החוזים של דלאוור - יכול לשנות את דעתו כרצונו, לתקוף את החברה, להפריע לעסקיה, להרוס את ערך המניות ולצאת מזה ללא פגע", נטען בתביעה.
לאור התביעה, המיליארדר לבסוף שלח מכתב לטוויטר שבו ציין כי הוא מוכן להתקדם עם עסקת הרכישה המקורית. התנאי של מאסק לכך היה שהחברה תמשוך את התביעה.
פורסם לראשונה: 07:55, 30.10.22