כסף חדש
מה יש לפוליטיקאים החרדים נגד בנק ישראל - והאם בעיית הפרוטקשן יוצאת משליטה? | 04.07.2023
30:50
יס מחזירה את לחצני המספרים לשלט, במחיר גבוה: חברת הטלוויזיה השיקה שלט חדש רחוק חדש למנויי האינטרנט שלה (yes+) שמחזיר את לחצני המספרים שנעדרו מהשלט הקודם. בכך, היא מחליפה שלט בפעם השנייה תוך שנתיים: השלט הקודם הושק בקיץ 2021. השלט החדש כמו הקודם הוא שלט לממירי אנדרואיד שמאפשרים קליטת שידורי טלוויזיה על גבי האימטרנט (IP).
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו, האזינו לפודקאסט הכלכלי היומי "כסף חדש", וסמנו "כלכלה" בהתראות אפליקציית ynet
מחירו: 49.9 שקל בדוכני פלאפון, התייקרות של קרוב ל-30% לעומת 39 שקל המחיר הקודם. זו נקודת תורפה כי הסיבה להוספת לחצני המספרים לשלט קשורה בבקשות מלקוחות מבוגרים יותר של yes+ להשיב את הכפתורים הללו (שקיימים בשלטי פרטנר וסלקום לדוגמא). ודווקא הם ייאלצו לשלם כדי להחליף שלט. אם הם ירצו להזמין משלוח, הם יצטרכו להוסיף עוד 29.90 שקל.
1 צפייה בגלריה
השלט הישן (מימין) והשלט החדש (משמאל)
השלט הישן (מימין) והשלט החדש (משמאל)
השלט הישן (מימין) והשלט החדש (משמאל)
יחד עם זאת, הדבר יקל על מעבר של לקוחות מבוגרים משידורי הלוויין לשידורי האינטרנט של החברה - מעבר בלתי נמנע משום ש-yes נמצאת במהלך של חיסול שידורי הלוויין. לקוחות כאלה לא ישלמו על השלט החדש. כלומר, הוא יינתן בחינם ללקוחות יס שעוברים לממיר אנדרואיד. לחברה כ-580 אלף לקוחות, מתוכם כ-356 אלף הם כבר לקוחות אינטרנט, כולל סטינג tv - המסלול המוזל אונליין.
"רוב השלטים היום הם ללא מספרים, אבל אנחנו כן קשובים ושומעים ללקוחות שלנו ולחלק מהלקוחות נושא הזפזופ היה יותר מסובך מהקיים", אמר ל-ynet דרור בהט, סמנכ"ל השיווק של yes. "אנחנו כחברה קיבלנו החלטה אסטרטגית שכל לקוחותינו יעברו ל-IP, לכן אתה צריך להתחשב בכלל האוכלוסייה, גם באוכלוסיות שהן פחות טכנולוגיות או פחות חובבות שינוי ואנחנו חושבים שהשלט הזה מתאים לכולם.
"מצד אחד, יש בו את כל מה שהיה בשלט שלנו עד היום, ומהצד השני יש בו שינויים שהוספנו: ספרות, כפתור קיצור דרך לדיסני+ בזכות שיתוף הפעולה שלנו איתם (יש בשלט כפתורי קיצורי דרך לערוצים 12 ו-13 וכן ליוטיוב, נטפליקס ולאמזון פריים, כמו בשלט הקודם - מ.ק)".
השלט הקודם היה מינימליסטי, ללא ספרות ועם מינימום כיתובים וזה בלבל לקוחות. לכן בשלט החדש החברה גם הוסיפה כיתוב OK על כפתור האמצע וכן הוסיפה חיצים במעגל סביבו, כיתובים שנעדרו מהשלט הקודם. עוד אייקון שנוסף הוא כפתור מיקרופון במקום כפתור ארבע נקודות, כדי להבהיר שמדובר בניווט קולי. בלחיצה ממושכת על כפתור האוקיי עדיין ניתן להגיע לבר ניווט על המסך.
את השלט אפשר "לחבר" לממיר וגם לטלוויזיה, ביחד או בנפרד, וכן ניתן לחברו למגבר. לראשונה גם נוסף כפתור שליטה במגבר בשלט. את המדריכים לכך ניתן למצוא גם ביוטיוב.
לשאלה למה המחיר של השלט עלה, ענה בהט: "לקוחות שעוברים מהלוויין לאינטרנט מקבלים את השלט כחלק מהחבילה ולא משלמים עליו. מי שמחליף שלט בלבד אכן משלם, אבל זה תשלום צנוע לשלט מאוד מתקדם".
מה החידוש? בעיקר החזרתם את הספרות "בדרך כלל בשלטי IP זה לא קיים. הוספנו גם תאורה".
שגם זה היה בשלט הישן. בגלל זה המחיר עלה? "זה שלט שעולה יותר ממה שעלה לייצר את השלט הקודם. מדובר באותו מרווח עבורנו.בנוסף, מרבית הלקוחות לא משלמים. 95% לא משלמים עליו בסופו של דבר".