1 צפייה בגלריה
פשיטת רגל חובות חייב חוב
פשיטת רגל חובות חייב חוב
אילוסטרציה
(shutterstock)
לשכת ההוצאה לפועל בתל אביב החליטה לאחרונה לפתוח מחדש תיק חדלות פירעון של חייב שקיבל הפטר: ההחלטה התקבלה בעקבות דיון שבו הציגה הנושה תמונות של החייב נוסע בג'יפ קאדילק, מחזיק אופנוע ומנהל מסעדה בשוק הכרמל. הסברי החייב לא שכנעו את הרשם יניב דיין, ובהסכמת הצדדים ההפטר בוטל.
הדיון בלשכת ההוצאה לפועל נקבע לאחר שהנושה ביקשה לבטל את צו ההפטר שניתן לחייב. בא כוחה צירף תמונות וסרטוני וידיאו שמהם לדבריו אפשר ללמוד באופן ברור שהחייב מנהל חיים מקבילים.
לטענת הנושה, החייב חי מצד אחד חיים שתואמים לכאורה לחדלות פירעון כדי להציג נתונים כאלה ואחרים בפני רשם ההוצאה לפועל, ומנגד מנהל חיים שונים שבמסגרתם הוא משתמש באופן קבוע באופנוע, בג'יפ קאדילק ועובד במסעדה שהקים יחד עם אחרים.
הנושה הפנתה לתמונות שבהן נראה החייב מוכר במסעדה, עובד על הקופה ומפקיד כסף. כמו כן היא התיגה תמונות שבהן הוא מעביר ציוד עם הג'יפ. "הוא לא רואה אף אחד ממטר", טענה הנושה, והוסיפה שמדוח החוקר הפרטי עולה כי החייב אישר שהוא בעל בסטה בשוק הכרמל והנכס שמעליה.
עו"ד טל אזוגיעו"ד טל אזוגי
החייב טען מנגד שקיבל הפטר לאחר שהמציא את כל האישורים שהוכיחוו שאין לו נכסים. הוא הוסיף שהג'יפ הוא של אחיו שנמצא בשלילת רישיון, ושבינתיים האח איפשר לו להשתמש ברכב. עוד לטענתו, האופנוע שייך לבת הזוג שלו. עם זאת, הוא הודה שאין לה רישיון.
בא כוחו של החייב טען שלא מדובר במסעדה אלא בבסטה בשוק, והיא ממילא לא שייכת לו. לדבריו הוא רק מסתובב לידה "כי הוא משועמם". לטענתו, הלקוח שלו חולה לב ובקרוב הוא אמור לעבור ניתוח נוסף להחלפת קוצב לב. מדובר לטענתו באיש לא בריא ולא עובד. "אין לו כלום", סיכם.
בחקירתו טען החייב שהוא עושה שימוש באופנוע וטען שהרכב של אחיו רק חונה ליד הבית שלו. הוא הוסיף שהקאדילק שווה רק כמה עשרות אלפי שקלים.
בתום הדיון כתב רשם דיין שהצדדים הסכימו לביטול ההפטר ולמינוי נאמן אשר יבדוק את טענות הנושה. הוא הורה על הטלת עיקול זמני על הרכב ועל ביטול ההפטר. נקבע שתיק חדלות הפירעון ייפתח מחדש, וכך גם כל התיקים הפרטניים, ותינתן בהמשך החלטה על מינוי נאמן.
• לקריאת ההחלטה המלאה – לחצו כאן • הכתבה בשיתוף אתר המשפט הישראלי פסקדין • ב"כ החייב: עו"ד גיא נצר מטעם הסיוע המשפטי • ב"כ הנושה: עו"ד אביתר בינו • עו"ד טל אזוגי עוסקת בחדלות פירעון • הכותבת לא ייצגה בתיק • ynet הוא שותף באתר פסקדין