מוצרי יוניליוור חוזרים למדפי שופרסל עם התייקרות של כ-10%: אחרי מאבק של שלושה חודשים בין שופרסל ליוניליוור על התייקרות המוצרים של הספקית, שביקשה להעלות את המחירים של מוצריה בכ-15%, השתיים הגיעו להבנות ומוצרי יוניליוור שנעדרו מסניפי שופרסל החלו לחזור למדפים, יקרים יותר ב-10%.
המחיר של שמפו פינוק עלה ל-10.9 שקלים במקום 10 שקלים, דאורדורנט דאב התייקר ל-21.9 לעומת 19.9 שקלים והמחיר החדש של קורנפלקס אלופים עלה ל-19.9 שקלים במקום 17.9 שקלים. עם זאת, ייתכן שלא תמצאו קורנפלקס אלופים בימים הקרובים בכל הסניפים, שכן מתברר שיוניליוור הפסיקה לייצר את ה"בסט סלר" שלה בתקופה שהורחקה משופרסל כדי למזער נזקים.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
1 צפייה בגלריה
קורנפלקס ודגני בוקר
קורנפלקס ודגני בוקר
קורנפלקס ודגני בוקר
כזכור, בתחילת חודש נובמבר שופרסל תלתה שלטים בגנות יוניליוור בסניפיה, בהם טענה שבשל אי-הסכמת הרשת לעליית מחירים, ייתכן מחסור במוצרי יוניליוור כדוגמת דגני בוקר ומיונז תלמה, קרמבו ומוצרי גלידת שטראוס, מוצרי קנור, חטיפי שוקולד קליק, בייגל בייגל, פתית, דאב, פינוק, בדין וסיף. בשלטים טענה שופרסל שבשל אי-הסכמת הרשת לעליית מחירים, ייתכן מחסור במוצרי יוניליוור והיא מזמינה את הלקוחות לרכוש מותגים מקבילים. יש לציין כי זאת בבמטרה בין היתר לקדם את מוצרי המותג הפרטי של שופרסל, שחלקם התייקרו לאחרונה ומכירותיהם בעלייה.
כעת משדרים בשופרסל כי הם מרוצים מההישג שלהם במאבק מול יוניליוור, משום שלשיטתם הם עיכבו בשלושה חודשים את ההתייקרויות וכן לא נענו להעלאת מחירי המוצרים של יוניליוור בכ-15%. יחד עם זאת, הרשת סיימה את המאבק עם אישור התייקרות משמעותית של כ-10% במוצרים - עליית מחירים גבוהה יותר מזו שדרשה שטראוס (התייקרות של 5% בממוצע), טרה (4.9%), דיפלומט (8%) ואחרות. גורם בענף אמר ל-ynet שהוא לא בטוח שהקרב של הרשת נגד יוניליוור יהיה לטובת הצרכן לטווח הארוך. מה שבטוח, הוא שהרשת לא יכולה לפעול לאורך זמן ללא יצרנים מובילים כמו יוניליוור.
משופרסל נמסר בתגובה: "שופרסל הגיעה להבנות מסחריות עם יוניליוור, במסגרתן המוצרים הפופולריים יחזרו למדפי הרשת לאחר כמעט שלושה חודשים, בהם שופרסל פעלה לעכב ולמזער ככל שניתן את שיעור עליות המחירים שדרשו הספקים השונים. שופרסל תמשיך לעשות ככל שביכולתה על מנת להמשיך להילחם ביוקר המחיה בישראל".