2,500 דירות חדשות בדרך להקמה בשכונת נאות פרס ב' בחיפה: הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה חיפה נעתרה לבקשתה של רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) לאשר מתן היתרי בנייה לאלפי דירות במתחם המכונה המבואות הדרומיים ב'. זאת לאחר שהשתכנעה כי עד להשלמת הבנייה של החלק המזרחי של השכונה, יושלמו שיפורים בתשתיות הביוב והתנועה וחיבורים נדרשים לכביש 4.
מדובר בשכונה המשתרעת על פני שטח של כ-750 דונם, אשר צפויה לקום במבואות הדרומיים של חיפה, בין שכונת נאות פרס לבין טירת כרמל. התוכנית, שאושרה בשנת 2018, קבעה כי השכונה החדשה תיבנה בשלבים, כאשר שלב א' יכלול הקמה של 1,200 דירות בלבד, ובשלב ב' יוקמו יתר הדירות לסך של למעלה מ-6,000 יחידות דיור.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
הדמיה של שכונת נאות פרס ב' בחיפה
הדמיה של שכונת נאות פרס ב' בחיפה
הדמיה של שכונת נאות פרס ב' בחיפה
(צילום: דירה להשכיר)
במסגרת התוכנית אף הוחלט כי מתוך כלל הדירות, יוקצו מעל 1,000 יחידות דיור עבור זוכי תוכנית מחיר למשתכן, וכן 400 דירות בלבד יוקצו עבור שכירות ארוכת טווח. אלא שבחודשים האחרונים התגלע סכסוך בין עיריית חיפה לרמ"י, בטענה כי בעוד שהמגרשים בשכונה כבר שווקו לקבלנים וזוכי תוכנית הדיור המוזל כבר החלו לרכוש דירות, יש פיגורים גדולים בקידום תשתיות תחבורה וטיהור שפכים בשכונה.
במהלך הדיון שנערך אתמול בוועדה נשמעה עמדת היזמים, נציגי הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה, נציגת משרד הבריאות וכן הוצגה עמדת נציגת חוצה ישראל. הוועדה ציינה בהחלטתה כי מבוצעים באזור שיפורים תחבורתיים נוספים שונים שיאפשרו תוספת של 1,300 יחידות הדיור המוצעות - ללא פגיעה במצב התחבורתי הקיים.
בקיץ האחרון התריע מהנדס העיר חיפה, אריאל וטרמן, כי למרות שבעירייה פועלים לקידום תוכניות הבנייה, מינהל התכנון מעכב את הוצאת היתרי הבנייה על רקע העובדה שרמ"י אינה מקדמת את פינוי בסיס התובלה הסמוך בטירת כרמל ואינה מגישה לוחות זמנים לגבי טיהור השפכים והקרקעות. כעת, כאמור, רמ"י התחייבה על לוחות זמנים מקוצרים, באופן שיאפשר את הקמת הדירות, ולכן הוועדה השתכנעה לתת היתרי בנייה.
יו"ר הוועדה המחוזית חיפה, איתמר בן דוד, מסר: "מדובר בהחלטה חשובה להמשך הפיתוח של השכונה הדרומית של חיפה, תוך מענה רחב של דירות מחיר למשתכן ודירות להשכרה, כל זאת תוך מתן מענה נדרש לתשתיות ביוב ותחבורה".