הקורונה עוד כאן בתחום התעסוקה, גם אם לא בתשלום דמי אבטלה, לפחות בעידוד מעסיקים לשימור עובדים. בעקבות פניות שהגיעו אל הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים בשבועות האחרונים, הוחלט בסוכנות לפתוח מחדש את האפשרות לקבלת מענק שימור עובדים עבור עסקים ששימרו עובדים בתקופת משבר הקורונה והיקף פעילותם ירד.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
ההגשה תתאפשר כעת לחודש נוסף, כשעד כה ניתנו מענקים לכ-2,400 עסקים בסכום כולל של כ-25 מיליון שקל, עבור שימור של כ-15 אלף עובדות ועובדים.
1 צפייה בגלריה
חנויות סגורות
חנויות סגורות
חנויות סגורות בקורונה
(צילום: מוטי קמחי )
המענק ניתן כחלק מהתוכנית הכלכלית לסיוע לעסקים שנפגעו ממשבר הקורונה בתקופת הסגר השני במימון עלויות העסקת עובדים שנמשכה גם לאחר החמרת ההגבלות וירידה בהיקף הפעילות. המענק בסך 5,000 שקל ניתן על כל עובד שהעסקתו נמשכה בהתאם לתנאי המענק כשאחד התנאים לקבלת הסיוע הוא זכאות למענק הוצאות קבועות של רשות המיסים.
כך למשל, עסק עם מחזור של 300 אלף שקל שספג ירידה במחזור של בין 25% ל-40% לעומת 2019 יקבל מענק של 5,000 שקל על כל עובד מעבר ל-80% מעובדיו; בין 40% ל-60% ירידה במחזור יקבל מענק זהה על כל עובד מעבר ל-70%; על ירידה של 60% עד 80% יקבל מענק על כל עובד מ-55%; על ירידה מעל ל-80% יקבל על כל עובד מעל 40% מענק של 5,000 שקל.
הגשת הבקשות לתוכנית זו הסתיימה ב-31 באוגוסט השנה, אולם בשל בקשות נוספות של עסקים ותקציב זמין, הוחלט לאפשר לעסקים שלא הגישו בקשה למענק ואלו שטרם קיבלו תשובות מרשות המיסים מ-24 באוגוסט השנה ואילך, להגיש בקשה מאוחרת.
העסקים שקיבלו מענקים שימרו בממוצע כ-95% מעובדיהם (ביחס לחודש ינואר או פברואר 2020) על אף שחוו ירידה משמעותית במחזור בתקופת הסגר השני. כ-70% מהעסקים שקיבלו מענק הם עסקים זעירים המעסיקים עד חמישה עובדים וכ-94% הם עסקים קטנים המעסיקים עד 20 עובדים.
לדברי רן קויתי, מנהל הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה והתעשייה, "למרות שתם המועד שבו ניתן להגיש בקשה לפי החלטת הממשלה, בעקבות פניות של עסקים רבים שלא הספיקו למצות את זכאותם, עשינו מאמצים רבים על מנת לאפשר לאותם עסקים שעדיין מתאוששים ממשבר הקורונה, לקבל את הסיוע שהם כה זקוקים לו".