חברת "סמארט אנטרטיימנט" המפעילה את מיזם "פארק השעשועים הדיגיטלי הראשון" בישראל נקלעה לחובות של 13.8 מיליון שקל. זאת, בין השאר בשל הקורונה.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
החברה פנתה לאחרונה לבית המשפט המחוזי בתל אביב לקבל צו עיכוב הליכים. החברה המפעילה את הפארק מבקשת לפעול לשיקומה באמצעות גיבוש הסדר עם כלל נושיה. השופטת איריס לושי-עבודי נעתרה לבקשת החברה והוציאה צו עיכוב הליכים זמני במעמד צד אחד עד ל-2 בנובמבר.
1 צפייה בגלריה
XSPACE
XSPACE
XSPACE
(צילום: מיכאלה חזני)

משמעות הצו כי לא ניתן לפתוח בהליכים נגד החברה והוצא צו עיכוב הליכי גבייה. לאחרונה נפתח בתל אביב מתחם חדש בשם XSPACE שכונה גם הלונה פארק הדיגיטלי של העתיד.
במסגרת הבקשה שהגישה החברה לבית המשפט באמצעות עוה"ד קרן רייכבך-סגל, גיא אידו ואבישי סנדר ממשרד גורניצקי ושות' נטען כי "החברה הינה חברה חלוצה בתחומה אשר פיתחה חומרה ראשונית מסוגה אשר מפעילה מתחם חדשני וחוויתי ראשון מסוגו בארץ (ואף בעולם) המכונה XSPACE של מציאות מדומה בחלל פיזי ללא צורך במשקפות. המתחם מהווה פארק עתידני במתחם האקספו (גני התערוכה) בתל אביב למשפחות ולילדים המאפשר ניווט בין עולמות ודמויות שונות באמצעות פלטפורמה טכנולוגית ודיגיטלית פורצת דרך".
עוד נטען, כי החברה והטכנולוגיה שלה הן פרי יוצרו ומוחו של בעל מניותיה, כרמי וורטמן, מפיק אירועים ידוע ומוכר בתחומו אשר השקיע בהקמת המיזם סכומים משמעותיים ביותר מכיסו הפרטי והזרים הון אישי מטעמו בהיקף של למעלה מ-2 מיליון שקל.
עוד נטען, המיזם בתל אביב היה אמור להיפתח בראשית יולי 2022 ולאור העיכובים בפתיחה נוצר בקופתה גירעון של כ-4 מיליון שקל.
יש לציין כי הבקשה הוגשה לפי תיקון לחוק שמאפשר לחברות שנקלעו לקשיים בשל הקורונה לפנות לסיוע בית המשפט ולמנות מנהל הסדר שיסייע בגיבוש הסדר עם הנושים.
עוד עולה מהבקשה כי הצעת ההסדר של החברה מבוססת על הצעה של מציע לרכוש את המיזם תמורת 1.9 מיליון דולר ועוד תמלוגים.