במשרד ראש הממשלה אופטימיים שהמשבר במערכת החינוך לפני פתרון, אך עם זאת באוצר אמרו היום (שני) בצהריים ל-ynet כי "היום לא הייתה לצערנו שום התקדמות נוספת עד עתה ונקווה שזה ישתנה בשעות הקרובות", וגם בהסתדרות המורים אומרים ש"המו"מ מתנהל אך אין חדש".
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
אחת ההצעות שעומדות על הפרק היא קיצוץ רוחבי בתקציבי שאר המשרדים שיאפשר את מימון הפער עם המורים שעומד על כ-800 מיליום שקלים. המשמעות של מהלך כזה היא שכל המשרדים כולל משרד הביטחון וגם משרד החינוך עצמו יספגו שיעור קיצוץ אחיד בתקציב שנותר להם עד סוף 2022. המהלך אפשרי מבחינה משפטית שכן למעשה התקציב כולו לא יוגדל ולכן לא תהיה בעיה של "כלכלת בחירות".
1 צפייה בגלריה
אביגדור ליברמן, יפעת שאשא ביטון
אביגדור ליברמן, יפעת שאשא ביטון
אביגדור ליברמן, יפעת שאשא ביטון
(צילומים: עמית שאבי, מוטי קמחי)
המשא ומתן בין הסתדרות המורים למשרד האוצר התחדש הבוקר, כשברקע האופטימיות הזהירה שפיזרו שרת החינוך יפעת שאשא ביטון, שר האוצר אביגדור ליברמן וגורמים נוספים. המשא ומתן היצרי הוביל לא פעם לחילופי דברים קשים בין הצדדים, אך על רקע צמצום הפערים מעריכים בשני צדי המתרס כי האווירה הציבורית שהיא לחלוטין נגד אפשרות של שביתה ושיבוש חמור בפעילות המשק תכריע - והסכם יחתם עד יום רביעי.
שאשא ביטון, נזכיר, אמרה באולפן ynet הבוקר כי "אין סיבה שלא ייחתם הסכם, אפילו בשעות הקרובות", והדגישה כי "הצדדים הצליחו להגיע בעצמם לצמצום הפערים. הצלחנו להביא את הצדדים לכדי משא ומתן אמיתי". גורמים בהסתדרות המורים התייחסו לכך והסכימו כי "אפשר לסיים הכול תוך שעות", אך הדגישו: "זה יקרה רק אם פקידי האוצר ישנו גישה. מי שמעכב את ההתקדמות הם פקידי האוצר שמנסים לחולל מהפכות במקום הסכם שכר".
מנגד, ליברמן פרסם הבוקר ציוץ ביקורתי על מערכת החינוך, שבו טען כי הוויכוח בין הצדדים הוא לא על 800 מיליון שקל, כפי שטענו בסביבת ראש הממשלה יאיר לפיד, אלא "על 78% מהציבור שלא מרוצה ממערכת החינוך, על דגש על מצוינות ולא על ותק, על הדרישה שלנו לסנכרן חופשים בין המשק הישראלי למערכת החינוך ועל הסמכויות אותן יש לתת למנהלים - לפטר מורים לא מתאימים, לתמרץ מורים מצטיינים ולתת אפשרות לחוזים אישיים במערכת החינוך".
עם זאת, ליברמן עצמו סיים את דבריו בנימה אופטימית, כשאמר כי "אתמול נפרדתי בשעה 23:20 מצוותי המו"מ של הסתדרות המורים, משרד החינוך ומשרד האוצר בתחושה שיש תזוזה ויש רצון טוב מצד כל הצדדים, ואני מקווה שהיום או מחר נשלים את המלאכה".