אייל רביד, מנכ"ל ובעלי ויקטורי, נחקר הבוקר (ד') במשרדי הרשות התחרות באור יהודה במסגרת השלמת חקירה בפרשת תיאום העלאת המחירים.
במקביל, חוקרי הרשות פשטו על משרדי ספקים בענף המזון בנוגע להעלאות המחירים האחרונות, ביניהם יבואנית המזון שסטוביץ, ובנוסף נחקר גם רוני גת, יו"ר דירקטוריון חברת המשקאות יפאורה תבורי, שהודיעה מיד עם תום חג הפסח, על העלאת מחירים של המשקאות הקלים. זאת אחרי שקוקה קולה שהודיעה לפני החג על התייקרות דומה.
השלמות החקירה לגבי רביד מתבצעות במסגרת הערכות רשות התחרות לסיום הפרשה שהחלה לפני למעלה משנה וחצי. לפני חודש זומן גם גיורא בר דעה, מנכ"ל שטראוס לשעבר, להשלמת חקירה. לאחרונה חלה התקדמות בפרשה כשתיקי הספקים והקמעונאים עברו למחלקה המשפטית שתכריע האם להגיש כתב אישום או לסגור אותם.
1 צפייה בגלריה
רשות ההגבלים העסקיים
רשות ההגבלים העסקיים
רשות ההגבלים העסקיים (היום רשות התחרות)
(צילום: אבי חי)
נזכיר, כי החקירה בחשד לעבירה על חוק התחרות החלה בעקבות התבטאויות של קמעונאים בכלי תקשורת ושל ספקים בדוחות הכספיים שלהם, כדוגמת שטראוס ודיפלומט, על עליית מחירים צפויה. בין השאר, מנכ"ל שופרסל דאז איציק אברכהן אמר בראיון לעיתון ואייל רביד מנכ"ל ויקטורי פרסם בפייסבוק כי עליית מחירים היא בלתי נמנעת - וזומנו לחקירה בחשד לתיאום העלאת מחירים.
במקביל, פשטה הרשות על משרדי ספקים כמו דיפלומט ושטראוס ובהמשך זומנו ספקים נוספים לחקירה, כאשר על סמך הממצאים שהתגלו לרשות, החקירה הסתעפה גם לחשד שספקים נתנו או הציעו הטבות, כדוגמת הנחות לקמעונאים - בתמורה לכך שהקמעונאי יאשר העלאות מחיר למוצרים מתוצרתם.
בהקשר זה, גורמים משפטיים הסבירו כי בתי המשפט פסקו שתיאום מחירים יכול להיעשות גם בקריצת עין. כעת צריכה המחלקה המשפטית ברשות להכריע האם העדויות שנאספו מהוות ראיות מרשיעות לכך שהעלייה במחירי המזון היא פרי של תיאום בין המתחרות או פרי של החלטה עצמאית של כל אחד ואחד מהשחקנים בשוק. ב-2014 רשות התחרות הוציאה גילוי דעת שקובע כי התבטאויות פומביות יכולות להוות הסדר כובל או תיאום מחירים.