הממונה על רשות התחרות, עו"ד מיכל כהן, הודיעה כי בכוונתה להטיל קנס בסך 8.6 מיליון שקל על חברת המזון "נטו מלינדה" בכפוף לשימוע, בגין אי מענה לדרישות נתונים במסגרת חקירה שעורכת הממונה אצל ספקיות בענף בחשד לעברות על חוק המזון, שנעשו במסגרת התקשרויות מסחריות בין ספקים לקמעונאים.
מרשות התחרות נמסר כי נטו לא מסרה מידע מלא כנדרש ממנה לגבי ההסכמות שהגיעה אליהן עם קמעונאי מזון. נטו מוגדרת כספק גדול לפי חוק קידום התחרות בענף המזון, וככזאת חלות עליה חובות והגבלות בהתאם לחוק.
1 צפייה בגלריה
מוצרי דלידג של נטו
מוצרי דלידג של נטו
מוצרים של נטו
(צילום: מירב קריסטל)

במסגרת מהלך אכיפה רוחבי שערכה הממונה בנושא, נשלחו מספר דרישות נתונים אל נטו. לאחר בדיקה מעמיקה שערכה הממונה הגיעו לידיה מסמכים והתכתבויות של חברת נטו אשר לא הועברו במענה שלה לדרישת הנתונים, וזאת על אף שנטו אישרה כי המענה שהעבירה לידי הממונה היה שלם. לדברי הממונה, הפרה זאת פוגעת ביכולתה לאכוף את חוקי התחרות והמזון ובכך לשמור על התחרות בענף המזון ולקדמה.
לנטו עומדת הזכות לקיים שימוע בפני הממונה ובמסגרת זאת תינתן לה ההזדמנות להעלות את טענותיה בנושא.
במקביל, הממונה מוסיפה לבחון במסגרת מהלך האכיפה הרוחבי את עמידת נטו בהוראות חוק המזון, ותגבש את החלטתה בעניינה בתקופה הקרובה.
מנטו נמסר כי "החברה פעלה למסירת המידע בלווי יועציה המשפטיים ובתיאום עמם וכי היא סבורה כי אין כל בסיס לטענות הרשות וכי עומדות לה טענות טובות. עם זאת, החברה לומדת את הפניה ותשיב לה באופן ובמועד על פי דין".
נזכיר, כי לפני כשבוע הודיעה רשות התחרות על הטלת קנסות על החברות שסטוביץ, ליימן שליסל, שטראוס, תנובה, אנג'ל, יוניליוור ואסם, בסך מצטבר של מעל 23 מיליון שקל, בגין הפרות לכאורה של הוראות חוק קידום התחרות בענף המזון. אסם תשלם קנס בסך 8.19 מיליון שקל, ש. שסטוביץ – 6.58 מיליון, יוניליוור – 4.3 מיליון, תנובה – 1.67 מיליון, ליימן שליסל – 1.18 מיליון, שטראוס – 785 אלף שקל ואנג'ל – 571 אלף שקל שקל. זאת, ללא הודאה בהפרות של הוראות החוק.