הרווח הנקי של חברת ויליפוד שבשליטת האחים יוסי וצביקה ויליגר ירד בכ-30% והסתכם ב-13 מיליון שקל, בהשוואה ל-20 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. כך עולה מהדוחות הכספיים של החברה לרבעון הראשון לשנת 2022.
הרווח נפגע בין השאר מהירידה בהכנסות מימון שהסתכמו ברבעון ב-6.7 מיליון שקל לעומת 11.2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. בנוסף, הרווח התפעולי ירד ב-37% מ-14.8 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד ל-9.1 מיליון שקל ברבעון הראשון.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
מפעל ויליפוד
מפעל ויליפוד
מפעל ויליפוד
(עמית שעל)
מכירות ויליפוד בשל שלושת החודשים הראשונים של 2022 הסתכמו בסך של כ-118 מיליון שקל לעומת סך של כ-116 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של 1.2% שמיוחס בעיקר להשקת מוצרים חדשים, שיפור הנראות של מוצרי החברה בחנויות, שיפור מערך הסחר והמכירות של החברה והפצצה של קמפיינים פרסומיים בטלוויזיה ובאמצעי תקשורת אחרים.
שיעור הרווח הגולמי בתקופת הדוח ירד ל-29% לעומת כ-31% בתקופה המקבילה אשתקד. הירידה בשיעור הרווח הגולמי, למרות עליות המחירים, מיוחסת בעיקר להתייקרות חומרי הגלם ולהתייקרות מהותית במחירי ההובלה הימית.
הוצאות המכירה והשיווק ברבעון עלו לכ-19 מיליון שקל לעומת כ-15 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד - גידול של כ-25%, הנובע בעיקר מעלייה בהוצאות הפרסום בעקבות קמפיינים ופרסומים בטלווזיה.
"אנחנו משקיעים הרבה בפרסום ושיווק, כי אנחנו מאמינים שבתקופה של עליות מחירים יש לנו יתרון של מחירים תחרותיים מול יצרנים מקומיים ויבואנים אחרים", אמר צביקה ויליגר ל-ynet. "ברבעון הראשון עלו מכירות החברה כתוצאה ממוצרים חדשים ומביקושים גבוהים. הרבעון השני נראה בינתיים טוב יותר, וגם חג השבועות שמאופיין בצריכת גבינות גבוהה עוד לפנינו".
פורסם שרכשת 4.9% ממניות שופרסל. אתה מנסה לגבש קבוצה שתרכוש את הרשת? "נושא המניות בשופרסל אינו קשור לויליפוד. מדובר באחזקות שנמצאות בחשבוני הפרטי ואיני מפרט על היקפן", אמר ויליגר. עוד אמר כי "כרגע רכישת שופרסל לא על הפרק, עוד מוקדם לדבר על זה. הדבר היחיד שאני מוכן להגיד זה שאני שמח שאברכהן חוזר לשופרסל אחרי העוול הגדול שנעשה לו. יש לו הרבה מה לתרום לחברה". בנוסף אמר כי הוא רואה פוטנציאל גדול בשופרסל, וכי לדעתו "ייתכן שאחרי כניסת קרפור לישראל גם שופרסל תגלה עניין ברשת קמעונאות בינלאומית גדולה".