גם ויליפוד בנחקרים: החברה דיווחה הערב (רביעי) לבורסה שרשות התחרות זימנה לחקירה את צביקה ויליגר בעל השליטה בחברה. יש לציין כי החברה דיווחה לבורסה על הזימון לחקירה רק היום למרות שבעצמה הודתה בדיווח שוויליגר קיבל את הזימון כבר ב-27 בפברואר.
ויליגר צפוי להיחקר מחר, ככל הנראה על רקע פרשת תיאום המחירים לכאורה, שהביאה את הרשות לפשוט, בין היתר, על משרדי שופרסל ושטראוס. בעל השליטה בוויליגר התראיין לאחרונה לתקשורת, וייתכן שזו הסיבה שנקרא למשרדי הרשות.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
צביקה ויליגר
צביקה ויליגר
צביקה ויליגר
(צילום: אלעד גוטמן)
הטענה היא כי רשתות השיווק וחברות המזון רמזו אלה לאלה בתקשורת כי זה הזמן להעלות מחירים. חלק מהחברות אף מימשו את כוונתן והעלו מחירים. חלקן חזרו בהן בעקבות איומי חרם, ושרי הכלכלה והאוצר שהודיעו לא יהססו לנקוט צעדים נגדן.
הפרשה התפוצצה בנובמבר 2021. בתחילה פשטו חוקרי הרשות על המשרדים של שופרסל ושטראוס, אספו חומרים וחקרו בכירים בחברות, בהם מנכ"ל שופרסל הפורש איציק אברכהן ומנכ"ל שטראוס גיורא בר דעה. בהמשך התרחבה החקירה וזומנו לחקירה גם בעל השליטה בדיפלומט נעם וימן, בכירים ביוניליוור, אייל רביד מנכ"ל ומבעלי רשת המזון ויקטורי, רמי לוי בעל השליטה ברשת שיווק השקמה, איתן יוחננוף מנכ"ל בעל השליטה ברשת יוחננוף ואריה בוים מבעלי אושר עד.