1 צפייה בגלריה
גבר דיכאון פוסט טראומה אילוסטרציה אילוס
גבר דיכאון פוסט טראומה אילוסטרציה אילוס
אילוסטרציה
(shutterstock)
בית משפט השלום בחיפה גזר לאחרונה עונש של שישה חודשי עבודות שירות בלבד על תושב הצפון בן 36, לשעבר בעלי חנות פיצוחים, שלא הגיש דו"חות מע"מ, לא שילם מס הכנסה שנוכה משכר העובדים ועוד. השופטת אורית קנטור התחשבה בעובדה שאיבד את פרנסתו לאחר שהחנות נשרפה ואינה פעילה עוד.
לפני כשלוש שנים הגישה רשות המסים שני כתבי אישום נגד החנות ובעליה. נטען שהחנות צברה חוב של כ-26 אלף שקל כיוון שלא שילמה מסים שנוכו ממשכורות העובדים בשנים 2018-2016, והוא כלל גם אישומים של אי הגשת דוחות. בכתב אישום שהוגש מטעם מע"מ נטען שהחנות לא הגישה 13 דוחות תקופתיים ולא שילמה מע"מ של כ-25 אלף שקל על עסקאות שבוצעו באפריל 2018.
הנאשם, שיוצג באמצעות עו"ד אלי סרור, הודה בעבירות והורשע. במסגרת הטיעונים לעונש הוא ביקש להקל עליו בשל שורה של אירועים קשים שהביאו אותו למצב נפשי וכלכלי קשה. בין היתר ציין שהוא אדם נורמיטיבי ששירת בצבא ותרם רבות לנזקקים, ושהוא איבד את העסק שפרנס את אשתו וארבעת ילדיו בשריפה, והסתבך כלכלית עד כדי כך שאיבד את ביתו.
לדבריו, הוא הרגיש עם "הגב לקיר" ונאלץ ללוות מאות אלפי שקלים מהשוק האפור. בעקבות המצב הקשה הוא החל לסבול מלחץ דם גבוה, ממתחים ומתנודות קיצוניות במצב הרוח.
הוא הוסיף שהוא מבין את חומרת האישומים ועשה מאמצים רבים להסיר את המחדלים אבל לא הצליח לכסות את כל החובות לרשויות המס בשל מצבו. היום הוא עובד כשכיר והמשפחה שלו זקוקה לו כיוון שהוא המפרנס היחיד בבית. הוא ביקש מבית המשפט להתחשב בו ולאפשר לו לשים את הפרשייה הכאובה מאחוריו.
ואכן, בגזר הדין החליטה השופטת אורית קנטור ללכת לקראת הנאשם. היא ציינה כי מתחם העונש ההולם בעבירות שבהן הורשע יכול להגיע עד ל-12 חודשי מאסר בפועל, בהתחשב בכך שביצע עבירות מס מרובות מסוגים שונים.
עם זאת, היא החליטה לגזור עליו עונש בתחתית המתחם, אפילו שלא שילם את מלוא החובות לרשויות המס. זאת מאחר שכן התאמץ להסיר את המחדלים על אף המצב הכלכלי הקשה שלו וההודאה שחסכה זמן מבית המשפט, המדינה והעדים.
לפיכך השופטת קבעה כי הנאשם ירצה שישה חודשי עבודות שירות במחסנים של עיריית קריית ביאליק ובנוסף הטילה עליו ארבעה חודשי מאסר על תנאי וקנס של 10,000 שקל. על החנות, שכבר לא פעילה היום, היא הטילה קנס של שקל אחד.
• לקריאת גזר הדין המלא – לחצו כאן • הכתבה בשיתוף אתר המשפט הישראלי פסקדין • מטעם רשות המסים: עו"ד קומרניצקי, עו"ד נועה דיסגני אייל • ב"כ הנאשם: עו"ד אלי סרור ממשרד סרור, בן-הרוש • ynet הוא שותף באתר פסקדין