חייב בהליך פשיטת רגל, שנקבע לגביו כי לא נהג בתום לב, לא יוכל לקבל את ההגנה שמספק הליך פשיטת הרגל ויוכל להגיש בקשה חדשה רק בעוד שנתיים וחצי - כך קבע רשם חדלות פירעון בלשכת תל אביב, יניב דיין.

מההחלטה עולה כי החייב (33) הגיש בקשה למתן צו פתיחת הליכים לחדלות פירעון ביוני 2020 ובסוף יולי 2020 ניתן צו לפתיחת הליכים בעניינו, במסגרתו מונה נאמן, ונקבע כי ישלם מדי חודש 400 שקל. מההחלטה עולה כי סך חובותיו עומד כיום על כ-80 אלף שקל. לחייב תשעה נושים, כאשר שלושה מהנושים הם בעלי דירות שהשכירו ליחיד את דירותיהם.
1 צפייה בגלריה
כסף שטרות שקלים
כסף שטרות שקלים
"חובותיו של היחיד נוצרו שלא בתום לב"
(צילום: שאטרסטוק)
הרשם יניב דיין הורה לאחרונה על ביטול צו פתיחת הליכי חדלות פירעון לחייב. בהחלטתו ציין, כי התנהלותו של החייב טרם כניסתו להליך חדלות הפירעון, עת יצר את החובות, וכן במהלך ההליך, נגועה בחוסר תום לב קיצוני. הרשם אף קבע כי החייב יוכל להגיש בקשה חדשה רק בעוד שנתיים וחצי כאשר ההלכה קובעת תקופת צינון של שנה בלבד.
"כפי שעלה בדיון, היחיד אינו עובד. היחיד יצר חובות עקב אי תשלום דמי שכירות, כלפי מספר משכירים של דירות, באופן שיטתי, תוך שגרם לנכסיהם נזקים קשים ביותר, במזיד. אף חובו לבית חולים נוצר אך משום שלא מסר כתב התחייבות לבית החולים - דבר שאינו מצריך ממון, אלא מאמץ בסיסי. רשימת נושים בהליך זה מעידה כי חובותיו של היחיד נוצרו שלא בתום לב. חובותיו של היחיד לא נוצרו מהלוואות שנטל מבנקים או חברות אשראי לצרכי מחייה, אלא מדובר על יצירת חובות שנובעת מאי תשלום התחייבויות לגופים שונים, כגון בי"ח, חברת חשמל, המוסד לביטוח לאומי, עיריות וחמור מכך - בעלי דירות שהשכירו ליחיד את דירותיהם".
הרשם קבע עוד כי "מעדויות של שני בעלי דירות, במהלך הדיון שהתקיים, התקבלה תמונה קשה במיוחד לגבי התנהלותו של היחיד. לא זו בלבד שהיחיד לא שילם את דמי השכירות, היחיד אף השחית את דירות המגורים, במזיד, לרבות עקירת ריצוף ומזגנים, גניבת ריהוט וחפצים, הריסת ארונות מטבח, עקירת שירותים, השחתת קירות ונזקים כבדים נוספים. כמו כן, היחיד התפנה מהדירות אך לאחר הליכים משפטיים שנאלצו בעלי הדירות לנקוט נגדו".
עוד ציין הרשם, כי היחיד, על פי הודאתו, קיבל 40 אלף שקל מהממוסד לביטוח לאומי, אשר לא היה חסוי מפני עיקולים. מנגד, בא כוח החייב טען כי כספים אלו שימשו את היחיד לצרכי מחייה בסיסיים.
הרשם קבע כי "היה מצופה מהיחיד, שעה שקיבל כספים רטרואקטיבית, לפעול לתשלום חובותיו שנוצרו בעת שהיה מחוסר הכנסה, אך היחיד עשה דין לעצמו, משך את כל הכספים ורק אז פנה להליך חדלות פירעון. העדפתו של היחיד לרכוש רהיטים ומוצרי חשמל, עת הוא ממשיך להימנע מהחזר חובותיו אינה ראויה, בלשון המעטה, ויש בה כדי להעיד על חוסר תום לבו. אם לא די בכך, רק בדיון מיום 21.6.21, נודע במקרה לנאמן, כי ליחיד נותרו 10,000 שקל מכספים אלו, אותם לא העביר לקופת הנשייה".