התקדמות במתחם רחב היקף המיועד לפינוי בינוי בשכונת קריית שרת בדרום-מזרח העיר חולון. החברות צמח המרמן ו-RMA מקבוצת רם-מוגרבי-ארדיטי דיווחו כי חתמו על הסכם עם בעלי הדירות במתחם לצורך קידום פרויקט התחדשות עירונית. במסגרת הפרויקט, ייהרסו 204 דירות ישנות ברחוב משה שרת לטובת בנייה של מאות דירות חדשות.
מהחברות היזמיות נמסר כי "במסגרת תוכנית פינוי בינוי, ייהרסו 204 דירות ישנות ללא ממ"דים ב-7 מבנים, חלקם מבנים המוגדרים כמסוכנים, ובמקומם יוקמו למעלה מ-700 דירות חדשות עם ממ"דים במספר מגדלים עד 25 קומות ומבנים מרקמיים, כולל פארקים ושטחי ציבור. ההשקעה בפרויקט מסתכמת ביותר ממיליארד שקל".
נציין כי מדובר בתוכנית בשלב מקדמי טרם אישור תב"ע (תוכנית בניין עיר), ולכן נתונים אלו עוד עשויים להשתנות בהמשך הדרך. עוד נמסר מהחברות כי את התכנון לתב"ע מלווה אדריכל עיריית חולון, תומר לאוה.
2 צפייה בגלריה
הדמית פרויקט פינוי בינוי ברחוב משה שרת חולון
הדמית פרויקט פינוי בינוי ברחוב משה שרת חולון
הדמית פרויקט פינוי בינוי ברחוב משה שרת חולון
(הדמיה: ישר אדריכלים)
מוטי ששון, ראש עיריית חולון, אמר כי "הפרויקט לפינוי בינוי בשכונת קריית שרת יאפשר לתושבי שכונת המגורים לגור בדירות בטוחות יותר המותאמות למצבי חירום ביטחוניים". גורמים הקשורים לקידום התוכנית הוסיפו כי "תכנון ופיתוח מתחם המגורים החדש מסתמכים על עקרונות תוכנית המתאר הכוללנית של חולון ותוכנית ההתחדשות העירונית של העיר (ח/619) שאושרה בדצמבר 2022".
את בעלי הדירות מייצגים משרד עוה"ד אמיר שטיינהרץ ושות' עם קבוצות הניהול יגאל אלון ומינהלת 38. את צמח המרמן מייצגים בעסקה משרד עוה"ד שחף, סלעי, גולדנברג ואת רם-מוגרבי-ארדיטי מייצג משרד עוה"ד שובל יושע. על תכנון הפרויקט מופקד משרד ישר אדריכלים. לדברי אבי ברוקס, מחברת מינהלת 38, "תוך חודש ימים חתמו על ההסכם רוב הדיירים".

"למרות האתגרים חייבים להמשיך לקדם"

גילי פייגלין ברנדס, סמנכ"ל התחדשות עירונית בחברת צמח המרמן, מסרה: "על אף המצב המורכב שעמו מתמודדת המדינה, והאתגרים המיוחדים שעמו מתמודד ענף הנדל"ן, אנחנו חייבים להמשיך לקדם בכל הכוח פרויקטים של התחדשות עירונית. ככל שנצליח, הרי הדבר יתרום לחיזוק החוסן של התושבים ולהנעת הפעילות הנדל"נית, שהינה מנוע צמיחה ראשי בכלכלה הישראלית".
קובי ארדיטי, מנכ"ל חברת RMA מקבוצת רם-מוגרבי-ארדיטי, אמר: "אנו גאים להוביל את ההתחדשות העירונית בחולון דווקא בימים מאתגרים אלה. למול עצימות הצורך בבניית דירות חדשות עם ממ"דים, במקום דירות ישנות ללא מרחב מיגון, הפרויקט מסמל את מחויבותנו להמשיך ולהוביל את תחום ההתחדשות העירונית ברחבי ישראל".
עו"ד אמיר שטיינהרץ, המייצג את הדיירים בפרויקט, ציין: "זהו פרויקט מרכזי העתיד לשנות לטובה את פני שכונת קריית שרת בחולון. הדיירים יזכו לגור בדירה חדשה הכוללת ממ"ד, מרפסת ועוד".

ירושלים: 109 דירות חדשות במקום 24 ישנות

גם בירושלים נרשמה התקדמות בתוכנית התחדשות עירונית. הוועדה המחוזית ירושלים, בראשות שירה תלמי באבאי, החליטה לאשר תוכנית בשכונת קרית מנחם. התוכנית כוללת 109 יחידות דיור חדשות שייבנו במקום 24 דירות ישנות לצד כ-350 מ"ר שטחי מסחר וכ-1,000 מ"ר מבני ציבור. התוכנית הוגשה על ידי "הבית בנורית" מקבוצת בית ירושלמי, ונערכה על ידי בריידמן אגמון אדריכלים.
התוכנית הינה על שטח כולל של כ-1.4 דונם, והיא ממוקמת ברחוב הנורית 8 בשכונת קרית מנחם. נכון להיום נמצא במקום בניין מגורים בן 4 קומות והתוכנית החדשה מציעה בנייה של מגדל בן 19 קומות. מתוך כלל יחידות הדיור, כ-20 יוקצו לטובת דירות קטנות בשטח של עד 80 מ"ר.
2 צפייה בגלריה
פרויקט הנורית 8 התחדשות עירונית בירושלים
פרויקט הנורית 8 התחדשות עירונית בירושלים
פרויקט הנורית 8 התחדשות עירונית בירושלים
(הדמיה: בריידמן אגמון אדרכלים )
ממינהל התכנון נמסר כי: "התוכנית מציעה שיפור של המרחב הציבורי באמצעות הרחבת דרכים ופיתוח מעבר נגיש בין מפלס רחוב הנורית למפלס רחוב קוסטה ריקה. כמו כן, החליטה הוועדה על קידום מנגנון להקמת קרן תחזוקה עבור הדיירים, אשר יבטיח מקור מימון לתחזוקת המבנה ואת איכות המגורים לטווח הארוך".
מתכנן מחוז ירושלים במינהל התכנון, אדריכל דן קינן: "התוכנית מציעה פרויקט התחדשות עירונית במקום מבנה ישן, תוך שיפור המרחב הציבורי. זאת, תוך עירוב שימושים ושדרוג רמת השירותים העירוניים, המסייעים בהפיכת הרקמה העירונית לפעילה, מגוונת ומעניינת".