לאן נעלמו שימורי פנסי פיסט, פחיות פריסקיז ומזון יבש פריסקיז? כך תוהים חובבי חתולים ברחבי הארץ שמתקשים למצוא את המוצרים. לא מדובר במוצרי פרימיום, אך אלה מוצרי מזון פופולריים מאוד בארץ, בשל כוח ההפצה הכביר של פורינה - נסטלה.
בחנויות לממכר מוצרים עבור חיות בית וחתולי רחוב, אמרו לנו שהמלאי כרגע אזל גם בחנויות אחרי שמכרו מלאי ממחסנים, משום שיותר מחודש לא מגיע מלאי חדש לחנויות. באחת החנויות הפרטיות אמרו לנו: "המפיצים שולחים מה שיש רק לרשתות השיווק. הבנתי שהם מתכננים שהמותגים יימכרו רק שם בסופו של דבר" (בנסטלה מכחישים מכל וכל וטוענים שהמותגים יחזרו להימכר בכל מקום מ.ק).
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
2 צפייה בגלריה
חתול
חתול
מחסור במוצרי פריסקיז
(צילום: shutterstock)
בחנות אחרת אמרו לנו: "אצלנו הכל אזל, אבל אפשר למצוא מלאים ישנים אונליין ובחנויות אחרות. בינתיים הזמנו מותגים אחרים, חלקם נמכרים, חלקם פחות. הבעיה ניכרת בעיקר בשימורי פנסי פיסט, כי במזון יבש, רוב הישראלים מעדיפים מותגי פרימיום, שאגב התייקרו לנו מאוד לאחרונה. ההתייקרות עוד לא גולגלה לצרכן אבל היא תגולגל בסוף. מוצרי מזון לתוכים ולארנבים למשל התייקרו לנו בכמעט 100%, בגלל שמדובר בדגנים שחלקם מגיעים מאוקראינה".
2 צפייה בגלריה
פנסי פיסט
פנסי פיסט
פנסי פיסט
מנסטלה נמסר בתגובה: "בעקבות משבר האספקה העולמי, נוצר מחסור למשך כחודשיים בפנסי פיסט ובפריסקיז. נכון להיום, המוצרים חוזרים למלאי אך מאחר ואנו תלויים במשבר האספקה העולמי, יתכנו השפעות בעתיד. המוצרים משווקים לכלל הרשתות והחנויות. פורינה לא העלתה מחירים ב-2022".