בחודש אוקטובר האחרון החליטה ענקית ההלבשה אדידס לנתק את קשריה העסקיים עם קניה ווסט, אחרי שהראפר פרסם פוסטים אנטישמיים ברשתות החברתיות. כתוצאה מכך, היא הפסיקה למכור את נעלי ייזי של הראפר בחנויות שלה, וכן באתר האונליין.
מעשית אדידס נותרה עם נעליים בשווי של 1.2 מיליארד דולר, והתלבטה תקופה ארוכה מה לעשות איתן. בחודש מאי האחרון הודיעה כי תעמיד אותן למכירה באתר שלה, וחלק מההכנסות יועברו לתרומה.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו, האזינו לפודקאסט הכלכלי היומי "כסף חדש", וסמנו "כלכלה" בהתראות אפליקציית ynet
1 צפייה בגלריה
נעלי ייזי, קניה ווסט
נעלי ייזי, קניה ווסט
נעלי ייזי, קניה ווסט
(צילום: אינסטגרם, AP)
ספק אם בחברה ציפו לטירוף שיהיה סביב הנעליים. מאז מאי קיבלה אדידס הזמנות ל-4 מיליון זוגות נעליים של ייזי בשווי של כ-565 מיליון דולר, כך לפי דיווח שפורסם ב"פייננשל טיימס".
אגב, ההחלטה של אדידס מאוקטובר לא מובנית מאליה, מאחר שקו הנעליים של ייזי הוא הרווחי ביותר שלה, והיא הפסידה מכך 440 מיליון דולר ברבעון הראשון של שנת 2023.
לפי הדיווח, בחברה מעודדים מאוד מהביקוש הרב לנעליים, שצפוי לקזז את ההפסדים שלה מהרבעון הראשון. בשלב זה עצרו באדידס את המכירות באתר עד להודעה חדשה. טווח המחירים של נעלי ייזי באתרי סחר כמו איביי ואמזון נע בין 300 דולר ל-700 דולר.