עובדת לשעבר באיביי נידונה ביום שלישי לשנת מאסר בכלא על חלקה במזימת ההטרדה של שבעה מעובדי החברה כלפי זוג ממסצ'וסטס, שביקר את ענקית הקמעונאות בניוזלטר שלו, מזימה שכללה בין השאר משלוח של עכבישים חיים לביתם, מסכת חזיר מדממת ופריטים מטרידים נוספים. העובדת, סטפני פופ (34), הייתה מנהלת בכירה במחלקת המודיעין העולמי של איביי, והיא הודתה כי עקבה אחרי בני הזוג ברשת, ובמקביל ניסתה לגרום להדחת עדים במשפט.
פופ לא הייתה החברה היחידה במזימה שנשפטה שלשום בבית המשפט בבוסטון. גם סטפני סטוקוול (28), לשעבר מנהלת באותה מחלקה, הורשעה, אך היא ונידונה לשנתיים מאסר על תנאי, כאשר בשנה הראשונה היא תידרש להישאר במעצר בית.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
(צילום: Gettyimages)
מדובר בפרשה שהחלה באוגוסט 2019, וכללה, כאמור, לא פחות משבעה עובדי איביי לשעבר, שהודו שהטרידו במכוון את הזוג דייויד ואינה שטיינר, שכתבו ביקורת נגד החברה בניוזלטר שלהם, eCommerceBytes, אחרי שהמנכ"ל דווין ווניג הביע תסכול שהביקורת פגעה באיביי. יש לציין כי ווניג לא ידע על המזימה, ולכן לא הואשם בבית המשפט.
סטוקוול ופופ דיווחו על מעשיהם לג'יימס באו, מנהל הבטיחות והאבטחה הראשי לשעבר של איביי, שלטענת הרשויות היה זה שהגה והוביל את כל התוכנית. באו עצמו נידון בחודש שעבר לכמעט חמש שנות מאסר. בכיר אחר בחברה, דייויד הארוויל, נידון לשנתיים בכלא.
הרשויות טענו שעובדי איביי, בהנחיית באו, שלחו הודעות טוויטר מטרידות ואנונימיות, ולעיתים אף מאיימות, לזוג בעקבות הביקורת על החברה. במקביל, הם החלו לקבל לביתם משלוחים שכללו חרקים חיים וזרי אבל להלוויות.
בשלב מסוים באו לקח את הארוויל איתו כדי לרגל אחרי השטיינרים. הם הגיעו לביתם במטרה להתקין ברכבם גלאי GPS, אבל דלת מחסן החנייה הייתה סגורה. הארוויל לא התייאש וקנה כלים במטרה לפרוץ את המחסן.
התובעים במשפט הגדירו את סטפני פופ כ"אחת המשתתפות הבולטות במזימה". התובעים לא ביקשו כי סטפני סטוקוול תשלח למאסר, ותיארו אותה כאחת המשתתפות הפחות אשמות. היא הייתה מעורבת בתכנון ובשליחת החבילות, אבל לא היה לה חלק בהודעות הטוויטר האנונימיות.
עורך דינה של סטוקוול אמר במשפט כי "באו תמרן, הטיל אימה ופחד" על הלקוחה שלו ועל אחרים עליהם היה אחראי מטעם תפקידו באיביי. לטענתו, כל פעילותיה נעשו "בהוראתו או בדרכי מניפולציה שבאו כפה עלייה, והיא מעולם לא הייתה מעלה על דעתה להשתתף בתוכנית מגוחכת כזאת".