למשבר הקורונה היו ועודן כל מיני השפעות: בריאותיות, חברתיות, אישיות וגם כלכליות. אחת מהן, היא שיותר אנשים החלו להשקיע בשוק ההון, בארץ ובחו"ל. לקראת שבוע המסחר החדש שנפתח היום (ב') ברחבי העולם, ריכזנו עבורכם כמה מהמניות הבולטות של השבוע שעבר בארה"ב, באסיה ובבורסות אירופה - מי זינקה, מי נפלה ומדוע?
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
3 צפייה בגלריה
איביי
איביי
איביי
(צילום: Gettyimages)
פרסום הדו"חות הכספיים הרבעוניים לא היטיב עם כולן. למעשה, אפילו כמה מהחברות הגדולות ביותר במשק פיספסו את הציפיות ושווי המניות שלהן נפל בשל כך. יחד עם זאת, היו כאלה שגם הצליחו: ענקית המסחר המקוון איביי (ebay) פרסמה בשבוע שעבר את הדו"חות שלה לרבעון השני ובהן תוצאות טובות מהצפי. התוצאה: המניה (EBAY) זינקה ב-12.6% בשבוע שעבר בנאסד"ק והגיעה לשווי של 74.02 דולר - שיא של כל הזמנים.
מדובר בעלייה כוללת של 43.7% מתחילת השנה, שהגיעה לאחר שהמניה דווקא נפלה בסוף חודש יולי בכ-10%, ברקע פרסום דו"חות פחות טובים בקרב חלק מהמתחרות, ביניהן Etsy, מה שהוביל לירידה בכל שוק המסחר האלקטרוני (e-commerce).
בין ההסברים לתוצאות הטובות של איביי: בעיקר מיקוד בלקוחות שכבר קונים הרבה בפלטפורמה, לצד גידול בפרסום שנועד לסייע בהגדלת נפח הקניות הממוצע, וכמובן - השפעת התפשטות זן הדלתא של נגיף הקורונה, שהביאה גם היא לעלייה בקניות באינטרנט ולצמצום הרכישות הפיזיות.

בפלטפורמה אחת קונים, באחרת פחות

זאת, לאחר שהחברה פרסמה דו"חות מאכזבים בהן נרשמו הכנסות בהיקף של 656 מיליון דולר ברבעון שעבר, לצד הפסד בהיקף של 111 מיליון דולר - תחזית נמוכה משמעותית מזו שציפו לה האנליסטים.
3 צפייה בגלריה
וויש
וויש
וויש
(צילום: shutterstock)
זאת, לאחר שהחברה פרסמה דו"חות מאכזבים בהן נרשמו הכנסות בהיקף של 656 מיליון דולר ברבעון שעבר, לצד הפסד בהיקף של 11 מיליון דולר - תחזית נמוכה משמעותית מזו שציפו לה האנליסטים.
בתוך כך, התגובות לדו"חות חלשים לא דילגו על אף תחום: מניית חברת שומרי משקל העולמית (Weight Watchers International) נפלה ב-27.09% בשבוע המסחר שעבר. ברקע: המשך ההגבלות על התכנסות פיזית הובילו לירידה שנתית של 30% במספר המשתמשים בסטודיו, לצד ירידה במספר המנויים בתוכניות המקוונות ועלייה בתחרות.
מניית החברה (WW), המפעילה למעלה מ-29 אלף סדנאות שבועיות בהובלת 8,300 משתמשים ולמעלה מ-1.3 מיליון מנויים פיזיים ושלושה מיליון מנויים אונליין, השלימה ירידה של למעלה מ-40% מהשיא שרשמה רק לפני כחודשיים.

עוד בלטו במסחר בשבוע שעבר:

  • פלנטיר (Palantir), חברת התוכנה וניתוחי המידע האמריקנית, רשמה עלייה של 13.96% - צופה צמיחה שנתית של מעל ל-30% בשורת ההכנסות עבור כל שנה עד 2025.
  • אוויס (Avis), מחברות השכרת הרכב המובילות בעולם, רשמה עלייה של 10.67% - דיווחה על זינוק חד בנפח ההשכרה, היקף מכירות גבוה ותמחור גבוה מהצפי של שירותי השכרה ברבעון שעבר.
  • מיקרון (Micron), יצרית מובילה של שבבי זיכרון, אחסון ומעבדים, רשמה ירידה 13.25% ברקע לחשש מהאטה בצמיחה החזקה בביקוש. השלימה ירידה של 46% מהשיא באפריל האחרון.
הערה: ההשקעה בשוק ההון עשויה להיות מסוכנת ולהוביל להפסדים כלכליים קשים. אין לראות בכתבה זו המלצה או אי-המלצה בנוגע לכל אחת מהמניות המדוברות. הנתונים נכונים לסגירת המסחר בסוף השבוע האחרון ועשויים להשתנות. אין לבנקים וליועצי ההשקעות שום עניין אישי בנושא והסיקור אינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים של כל סוחר.
הכתבה נכתבה בסיוע שי צסלר, אנליסט שווקים גלובליים ביחידת המחקר של בנק הפועלים, ושמוליק קרפף, אנליסט ניירות ערך זרים בבנק לאומי.