שטראוס מעלה מחירים: החברה הודיעה הבוקר (ה') שהיא מייקרת את מוצריה בשיעור של עד כ-9%. בכך היא מצטרפת לתנובה, טרה, יוניליוור, מחלבות גד, סנו, קימברלי קלארק וחברות נוספות בשוק מוצרי הצריכה שהעלו מחירים. שטראוס היא חברת המזון השנייה בגודלה בישראל, שרק לאחרונה החזירה לשוק בהדרגה את מוצרי השוקולד והממתקים שלה אחרי ריקול הסלמונלה שהביא לסגירת שני מפעליה בנוף הגליל ולנזקים לרווחיותה. במרץ האחרון חילקה החברה דיבידנד של 290 מיליון שקל לבעלי המניות, והיום, לאחר הפרסום, הודיעה כי לא תחלק דיבידנד על 2022.
1 צפייה בגלריה
עפרה שטראוס
עפרה שטראוס
עפרה שטראוס
(צילום: שאול גולן)
שטראוס מייקרת חלק ממוצרי המחלבות שטראוס (דנונה, מילקי) ויטבתה, סלטי אחלה, חטיפים מלוחים כמו תפוצ'יפס, מוצרי יד מרדכי וכן, ללא בושה, חלק מחטיפי השוקולד וממתקים שרק חזרו לשוק אחרי ריקול הסלמונלה הגדול. כמו כן תייקר חלק מהפריטים בתפריט של רשת קפה עלית, שממוקמת בעיקר בתחנות רכבת. ההתייקרות תיכנס לתוקף ב-19 בדצמבר.

בין המותגים ששטראוס מייצרת או מייבאת: מילקי, דני, משקאות חלב יטבתה, שוקו יטבתה, תחליפי חלב אלפרו, חמאה וממרח חמאה לורפק, תפוצ'יפס, צ'יטוס, דוריטוס, שוש, אקטימל, יוגורט דנונה לבן, יוגורט אקטיביה, דנונה מועשר חלבון, גמדים, שוקולד פרה עלית, טעמי, פסק זמן, מקופלת, טורטית, ספלנדיד, סוכריות, מסטיק מאסט, בוטנים מצופים סבבה, קפה פלטינום, סלטי אחלה, דגני בוקר קפ'ן קראנץ', קוואקר, חטיפי אנרגיה אנרג'י, קפסולות קפה, תמי 4 ופסטות מצוננות.
משטראוס נמסר כי "לאחר 12 שנים בהן לא העלתה את מחירי מוצריה בישראל, חברת שטראוס מעדכנת היום את מחירי המחירון לקמעונאים. ההתייקרות נובעת בין היתר מעליית מחירי חומרי הגלם והתשומות בישראל ובעולם ובראשם מחירי החלב, הסוכר, השמנים, הקקאו, האנרגיה והאריזות בשיעורים של יותר מעשרות אחוזים בשנתיים האחרונות. 
"כך למשל מחיר המטרה של החלב עלה בשנתיים האחרונות בקרוב ל-24%, מחירי התירס, החיטה ושמן הסויה עלו בשנתיים האחרונות בכ-200%; מחיר הנפט עלה בשנתיים האחרונות בכ-70%, מחירי החשמל בישראל עלו בכ-10% וצפויים להתייקר בעוד 8.2% בקרוב, חומרי האריזה עלו בעד 45% בשנתיים וחצי האחרונות. כמו כן התייקרו מחירי הסוכר בכ-140% תוך שנתיים והקקאו שהתייקר בכ-125% בשנתיים האחרונות. מדד מחירי המזון של האו"ם משקף עלייה של 135% מתקופת טרום הקורונה עד היום.  
"החברה מבקשת להבהיר כי הקפידה לבצע את כלל הצעדים הדרושים כדי לוודא הפרדה מלאה בין נזקי הריקול, כתוצאה מעצירת היצור במפעל הממתקים בנוף הגליל לבין ההתייקרויות שהושתו על החברה כתוצאה מהאינפלציה. 
"כמו כן עליית המחיר שהחברה מבצעת כעת מהווה חלק קטן מסך ההתייקרויות שהחברה סופגת".
מנכ"ל שטראוס ישראל, אייל דרור, מסר בהודעה לעיתונות: "ברור לנו כי אין מדובר במהלך פשוט וכי ההתמודדות עם יוקר המחיה נוגעת לכל בית בישראל. לצד זאת אנו סבורים שביצוע עדכון מחירים מידתי הינו תנאי לשמירה על איזון בין צרכי הציבור, עובדי החברה, ספקיה, לקוחותיה ורבבות המשקיעים הציבוריים  - קרנות הפנסיה וקופות הגמל - בסביבה שבה האינפלציה הגבוהה בעולם ובישראל ברורה וידועה לכל.


"במשך 12 השנים האחרונות בצעה שטראוס מהלכים רבים בהם גם מהלכי התייעלות משמעותיים. החברה ספגה במהלך השנים הללו את עליות מחירי חומרי הגלם והתקורות לתעשייה ונמנעה מלבצע עליית מחיר בישראל. גישת החברה לאורך השנים הייתה כי ייעשה ככל שניתן על מנת להשתפר ולהתייעל וכי העלאת מחירים תהייה המוצא האחרון וכך אכן פעלה שטראוס עד כה. לאחרונה אף ערכנו מהלכי התייעלות כואבים שכללו פיטורי עובדים. 
"ואולם, בשל שיעורי האינפלציה הגבוהים בישראל ובעולם והתייקרות מחירי חומרי גלם ותשומות רבות, ולאור הצפי כי מגמה זאת תימשך גם בחודשים הקרובים אנו נאלצים להודיע על עדכון חלק ממוצרינו לקמעונאים, אשר מפצים על חלק קטן מסך ההתייקרויות שספגה החברה".