1 צפייה בגלריה
גבר מתאבל
גבר מתאבל
אילוסטרציה
(צילום: Shutterstock)
בית משפט השלום בטבריה ביטל לאחרונה כתב אישום שייחס שני מקרי אלימות לאב בית בבית ספר בצפון הארץ. הוא הודה במעשים, התנצל והתחייב לפצות את המתלונן, ובמסגרת ההסדר המותנה שנחתם מול המדינה ייסגר התיק ללא רישום פלילי.
בכתב אישום שייחס לו תקיפה נטען כי במאי 2022 תקף אב הבית מאבטח בבית הספר, כשסטר לו וירק עליו. באישום אחר נטען שביוני 2022 ניגש אב הבית לרכבו של אחד מעובדי בית הספר ובאמצעות מפתח שאחז בידיו שרט את מכוניתו בדלת הימנית האחורית, בתא המטען ובגג הרכב. שווי הנזק הוערך ב-35 אלף שקל.
הנאשם, נעדר עבר פלילי, הודה בעובדות. בתנאי ההסדר נקבע תשלום לאוצר המדינה בסך 500 שקל בחמישה תשלומים, פיצוי לנפגע בסך 6,000 שקל בחמישה תשלומים, והתחייבות להימנע מביצוע עבירה במהלך תקופה של 6 חודשים.
בא כוחו עו"ד תומר שוורץ מסר בתגובה: "אנו מברכים על הסכמת המדינה לבטל את כתבי האישום. מבלי להמעיט מחומרת מעשיו, עדיין צריך לזכור שהמדובר באזרח נורמטיבי שכשל ברגע של אובדן עשתונות בעקבות מעשים שבוצעו כלפיו.
"ביטול כתבי האישום והמרתם בהסדר מותנה מאפשרים למערכת בתי המשפט העמוסה לעייפה להתמקד בהליכים פליליים משמעותיים ולא באירועים שאינם מחייבים זמן שיפוטי יקר. בשורה התחתונה, האזרח התנצל על מעשיו, פיצה את המתלוננים ולפיכך מוצדק שגיליון המרשם הפלילי שלו יוותר ללא כל הרשעה".
• הכתבה בשיתוף אתר המשפט הישראלי פסקדין • ב"כ החשוד: עו"ד תמר שוורץ • בהכנת הכתבה לקח חלק צוות העורכים של אתר פסקדין • ynet הוא שותף באתר פסקדין